Planering pågår!

Till helgen är det en stor helg för familjen Johansson! Framförallt för Mamman och minsta sonen i familjen :) Då kommer nämligen Linda äntligen på besök! SOM vi saknat henne :) Hampus är så klart eld och lågor och planerar för fullt ;)

Idag när jag kom hem från jobbet stod grabbarnas fiskelådor framme på vardagsrumsbordet (!?), samma sekund jag kom in genom dörren frågar Hampus: "Vilket drag passar bäst till aborre?" Eeeh? Va? Här skenar mina tankar iväg... Vart får man fiska i Sigtuna? Fiskekort? Har Hampus rentav varit lika slagkraftig som vanligt och redan varit ute och tjuvfiskat?

För att ta det hela från början då...
När Hampus fick reda på att Linda skulle komma hit undrade han om han fick bjuda på trerätters. Självklart fick han det :) Där och då insåg jag inte riktigt vart detta skulle skena iväg ;) Som sagt det hela började med en ganska enkel trerätters...




Nästa gång vi pratade om det var tanken att Hampus inte ens skulle äta själv, utan agera restaurangpersonal och serva oss hela kvällen :) Detta i sin tur ledde till nästa ide'...

Planen nu var att göra iordning TRE olika trerätters, alltså en hel meny som vi skulle få välja från! Njaaaee... Försökte förklara att detta kanske varken är speciellt smart eller ekonomiskt;) Jaja, han köpte det, men höll fast vid iden att vara restaurang personal och själv skippa att äta. Det självklara valet föll ju då på en fiskmeny ;) Hampus själv avskyr fisk, men han vet att jag älskar det :)

Där var vi igår när vi gick och la oss ;)
Idag, som sagt när jag kom hem från jobbet stod fiskelådorna framme ;) Fiskmenyplanen hade eskalerat till att han även skulle fiska fisken själv! Jahaja!? Okej... tre sorters i fisksoppan till förrätten och en i varmrätten?! Hur svårt kan det va liksom?? Jag vill ju helst inte bromsa Hampus i alla hans ideer och roliga planer, men någonstans måste jag ju faktiskt bromsa med tanke på vad som faktiskt är realiatiskt att klara av...

Planen blev en helt annan trerättersmeny, som han faktiskt kan tänka sig att äta själv :) Med tillhörande hemmagjord körsbärssaft... Jahaja... Säsong för det nu?
Nulägesstatus! Total beslutsångest! Det framkom idag att Hampus klass ska ha klassfest just på Fredag (när Linda är här)! Kvällens stora fråga: Är det okej att dela på elva-åringen för att han ska hinna vara på de bägge ställen han vill??


Jaja, jag är glad att Hampus brinner för matlagning och har en rejäl portion initiativförmåga! DET kommer man långt på! Men inte helt lätt att hålla det hela på en rimlig nivå...

Fortsättning lär följa...






















































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0