Skolstart!

Trots misslyckade försök med att vända rätt dygnet var det två grabbar som utan protester gick och la sig igår kväll :) Det märktes på de att det var lite pirrigt. Tror jag det! Ny skola och massor med nya bekantskaper var ju vad som väntade idag :) Enligt rapport har allt gått bra och bägge killarna var mer än nöjda med första dagen. Känns sååååå skönt att de finner sig till rätta så bra :)
 
 
I och med skolstarten är det vardag här igen, även Fredrik har jobbat idag ;) Jag gjorde en kortdag idag... Direkt efter jobbet bar det av på ett mycket välbehövligt frisörbesök! Typ en månad för sent! Har aldrig som korthårig varit så här långhårig!! Tre timmar senare ser jag ut som vanligt igen :) Några kilo lättare och betydligt blondare :)  Inser när jag sitter där att jag förmodligen kört  fast i någon typ av "effektivitetstänk" ;) Finns alltid sekunder att tjäna i min värld ;) Exempelvis: Jag sitter med blondering i håret i en mindre evighet, jag läser skvallertidningar och facebookar, frissan gör inget speciellt (går lite fram och tillbaka och småpratar), total dötid alltså ;). Blonderingen färdig och klar för ursköljning, jag blir placerad i den där stolen där man sköljer ur... Frissan sätter på vattnet och måste vänta flera minuter med att skölja innan varmvattnet kommit ända fram til duschslangen! Själv sätter jag alltid på vattnet först och gör något under tiden, medans jag väntar på att det blir varmt ;) Störd? Ja, möjligen lite, men det bjuder  jag på :)
 
Summan av besöket är iaf att jag är nöjd :) Alltid nervöst att gå till en ny frissa... Men det blev som vanligt och hon var mycket trevlig :) Dessutom fastnade vi i ett långt samtal om bra/dålig service :) Mycket intressant :)
 
 
Ångående service då... Det är få saker som gör mig så glad som riktigt bra service! I helgen var familjen till Gränby centrum i Uppsala för lite shopping. Kontentan av det besöket blev: Besök i en ICA-butik med härlig impuls och mycket trevlig personal, shopping i en H&M där servicen och känslan hos personalen var riktigt dålig...,shopping i en JC där servicen var superbra! Makalöst trevlig personal :) Gillart :) 
Även om det inte blev något besök på systembolaget på Gränby, så är det ytterligare en kedja som jag tycker det märks tydligt att de satsat på vikten av god service! 
 
Just service är något som jag alltid reagerar på, både bra och dålig... Faktiskt tycker jag det märks att fler och fler kedjor/butiker inser att service verkligen är ett konkurrensmedel! Jag ser oftast en rödtråd, som på systembolaget och JC. Extremt ovanligt att komma in på någon av dessa och mötas av dålig service... Bra  där!
 
 
Jaja, service ÄR viktigt :)
 
 
 På jobbet har  det nu lugnat ner sig efter helgerna, dock kvarstår känslan av att dygnet har för få timmar... Allt är precis som vanligt alltså ;)
 
Hysterisk långhårig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0