Innebandy

Nu är helgen över! En helg som har bestått av innebandy, innebandy, innebandy och god mat hos kusin med familj :) Lilla gudsonen somnade precis när vi kom dit :( Måste planera in daterna lite tidigare i fortsättningen så vi hinner träffa lilla prinsen :)
 
Justja innebandy... I fredags kvartsfinal som killarna vann :)
Igår prisutedelning i Uppsala. Tvåa i ena serien och etta i andra! Bra jobbat :)
 
Och idag då... Först semifinal i morse... En nervpers utan dess like! Leder med 4-2, tappar till 4-4! 
 
4-4 när tre perioder är slut.. Det betyder sudden i fem min.. Då är det INTE kul att vara förälder på bänken kan jag lova! Första målet vinner... Inget mål på 5 minuter.. DET betyder straffar! Då är det absolut inte kul att vara förälder på bänken! Fem straffar till vardera lag, den som har flest mål när det är över vinner... Men även efter det stod det lika! Vid det laget var jag ett nervvrak kan jag säga! När det lagts totalt 16 straffar var det avgjort :) Arlanda var klara för final och alla föräldrar på bänken var HELT slut ;)
 
Finalen spelades i eftermiddag mot Sirius, om jag inte minns fel är de det tredje bästa laget i Sverige... Arlanda fick stryk och Timmy var grymt missnöjd med sin insats...
MEN de blev i och med detta tvåa i Uppland, vilket jag inte tycker är fy skam :)
 
 
Timmy ligger längst ner till vänster.. Jag vet inte hur väl det syns på bilden, men en silvermedalj var inte speciellt mycket värd för honom i det läget...
 
Får det landa ett par dagar  är han nog nöjd :) JAG är iaf nöjd ;) Jättkul med laget, alla trevliga föräldrar och sunda, engagerade tränare! Guld värt!
 
 
 
Efter finalen drog Fredrik på jobb och jag, Hampus, Timmy och två lagkamrater till Timmy åkte till Fyrishov för att se avgörande kvartsfinalen i ssl mellan Storvreta och Dalen :) Kul match med mycket folk, men tyvärr förlorade Storvreta :(
 
Som sagt, helgen är över, imorgon är det jobb igen :)
 
I två veckor ska Timmy få bekänna färg på ICA *mohahaha* Praktik! ;)
Uppstigning 04.30 varje morgon! Han får snällt jobba mammas tider ;) Tror det kommer bli ganska tidiga kvällar för tonåringen i två veckor :)
 
 
Over and out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0