Tacksamhet

Självklart finns det ju en rad anledningar att ALLTID vara tacksam! Som att man har en familj, vänner, friska barn, tak över huvudet, rinnande vatten och, ja, ni vet MASSOR... Detta blir jag oftast påmind om när jag hör om andra som drabbas av större eller mindre tragedier... Som en liten väckarklocka... Väldigt nyttigt att få vakna upp ibland och vara tacksam över det man har :)
 
 
Men för att göra en lång historiea kort då! ;)
 
 
Just nu är jag så tacksam över några saker till :))
 
 
Att verkligen få göra det man tycker är sååå vansinnigt kul! Det ÄR sannerligen en lyx att vakna mitt i natten och inse man MÅSTE somna om, innan man får gå till jobbet :) Sååå, tacksam för att jag fått chansen att göra det jag gör nu, otroligt kul, stimulerande, utvecklande.. Jag lär mig något nytt varje dag och det ger ju såklart massor med energi att lära sig ännu mer! Känslan att gå från jobbet efter en RIKTIGT lång dag, och ändå kunna tänka att man har världens roligaste jobb, den är obetalbar!
 
 
Innerligt tacksam för att jag har så härlig familj som med positiv inställning hänger med på mina äventyr! OM min Mamma hade sagt, när jag var fjorton år, att vi skulle flytta 40 mil bort hade jag med strösta sannolikhet kedjat fast mig i sängen och protesterat hejdlöst tills jag fått min vilja igenom... vilket jag antagligen inte skulle fått, således hade jag väl fortfarande legat fastkedjad ;) Typ, stönigast vinner ;)
 
 
 
Känns lyxigt att både T och H från dag 1 har sett det positiva i detta och förväntansfullt hängt på tåget!
I all röra som är nu, känns det så otroligt skönt att barnen verkligen ser fram emot flytten, med allt vad det innebär med nya kompisar, ny skola osv... Självklart är det för dom, precis som för mig, vissa är jobbigare än andra att lämna... Hampus har iaf räknat ut att vi har ett rum över i nya huset :) Får han som han vill, så flyttar hans lärare C från tingvalla in där och blir hans lärare även i Sigtuna :) DET är banne mig ett högt betyg till en lärare, och SÅÅ väl värt henne! Vi får väl se hur det blir med det ;)
 
 
 
Som sagt, mycket att vara tacksam över, men mest är jag tacksam över två personer... Mamma och Bengt <3
Jag kan bara konstatera att utan dom skulle jag stå helt platt...  Svårt att beskriva i ord hur jag menar... De som vet lite bakgrundshistoria vet att de bägge varit enastående tidigare... Men nu! Jag skulle absolut inte kunna göra det jag gör nu, om inte det  var för Mamma och Bengt! Att vara borta hela veckorna och samtidigt veta att barnen har precis allt dom behöver... Ja, nu menar jag inte materiella ting, utan allt det där andra, som man inte någonstans kan köpa för pengar... Alltså, tryggheten, omtanken och allt det där andra som bara en rikgtigt bra Mormor och Morfar kan ge <3
 
 
Hoppas, hoppas verkligen att jag någongång kan ge tillbaka något som är lika mycket värt...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

I Kärlekslagens anda - genomsyrar allt! Helt rätt!

2012-11-07 @ 19:09:14
URL: http://www.scillsen.wordpress.com
Postat av: Sharon

Åhhhhhhhhhhhhhh DU BLOGGAR.... Keep on, honey, keep on.......
Vi MÅSTE ses snart!!!!!!!
Kramaaaaaaaaar

2012-11-07 @ 20:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0