Drömmar...

Alltid, alltid när hjärnan går på högvarv drömmer jag massor med konstiga drömmar :)

För det mesta rör drömmarna jobbet och kaos som kan bryta ut där... Inte ovanligt att jag vaknar kallsvettig och tror att jag glömt att beställa något viktigt till storhelg, eller att jag råkat köpa hem typ tio pall av något istälelt för en ;)

Dessa drömmar har oftast en en rimlig förklaring :) Mycket på jobbet = mycket konstiga drömmar om jobbet :) Solklart!

Nu kanske någon kan tyda det jag drömde inatt??

Vaknar imorse med en sån där grundligt irriterad känsla, ingen höjdare att vakna på fel sida ;) Orsaken då...

I drömmen...

Fredrik är i garaget och grejar med rallybilen. Han ringer mig och talar om att den (rallybilen) är trasig. Min spontana känsla: Men va F****N! Har den där bilen varit annat än trasig?? Och trasig var väl ett rätt lustigt ord att använda på en bil? Är hela bilen trasig? Är ett handtag trasigt? Är det motorn eller någon annan vital del som är trasig? Dessutom undrar jag hur en bil helt plötsligt kan vara "trasig" som i evigheter har stått inlåst i ett garage? OKEJ, om den går sönder på tävling, det må vara hänt! Men hur kan den helt plötsligt vara trasig nu???

Ungefär alla dessa ord rabblade jag givetvis till Fredrik, i en faslig fart och med humöret på en lagomt låg nivå ;)
Huvudfrågan i alla ord jag rabblade var: VAD är trasigt??? Kort och synnerligen exakt svar: Den är AV!! Men va?? VAD är av? Fredriks svar: Hela bilen är av på mitten!!  Efter det minns jag inte vad som hände i drömmen, mer än att jag tillslut vaknade på ett uruselt humör ;)

SÅÅÅ! Två frågor kvarstår!
1. HUR kan en bil gå av på mitten (här snackar vi en bil som är byggd efter konstens alla regler med båge och allt vad som hör till) bara av att stå i ett garage??
2. VAD betyder denna drömmen?? Vågar jag ens kika in i garaget??


För övrigt har jag varit på mitt livs första rättegång idag. Tur man inte behöver springa på sådana tillställningar stup i kvarten :) Lite nervös var jag innnan, men det gick bra :) Det enda som ställde till lite problem var att det var en tolk med... Vilket betydde att jag bara fick säga typ en mening och sen pausa för att hon skulle tolka... Jaaaaa, ni vet ju hur jag pratar... Normalt inte speciellt många pauser ;) Risken är ju att man glömmer vad man ska säga om det tar för lång tid ju ;)




Kommentarer
Postat av: Angie

Nog för att jag har läst en hel del psykologi, men den där drömmen tänker jag inte ens ge mig på att försöka tolka. ;)

2012-05-31 @ 06:37:44
URL: http://iwontquit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0