Paniiiiik!!

Jag skrev ju igår om mitt inte alltid så rationella handlande.... Idag när jag kom hem från jobbet, var det dags igen....


Dundrar in genom dörren, sådär lagomt stressad och uppe i varv efter lite mindre kaos i hjärnan ;)

Möts av Baloos mat och vattenskålar i hallen... Jaha??? De står ALLTID i köket!!??   Eftersom Baloo är en hopplös mattjuv, händer det att han norpar något i köket... MIn första HELT rationella tanke är: Okej, Baloo har försökt att sno något från bänken eller bordet (inte helt ovanligt), vält ut det (inte heller helt ovanligt) och barnen vill inte ta reda på det, utan sätter för gallret så han inte kommer in i köket... Fine, de behöver inte städa efter Baloo, det gör jag ;)

Smyger in i köket, något spänd inför vad jag ska möta... Det är inte skitkul att mötas av tex. oboypulver över hela golvet... Jaja, smyger in, scannar snabbt av köket men ser ingen förödelse? Men vad nu? DÅÅÅÅ, PRECIS där Baloos skålar brukar stå!! DÄR ligger det en låååång rödbrun, vråläcklig mask!!!! Ungefär fram till nu har jag verkligen hanterat situationen HELT rationellt!

Höll på att på riktigt spy av den långa masken!! Tankarna rusar!! Jag KAN inte ta bort den! HUR kom den dit??? Har Baloo mask?? Kan man spy upp masken om man har mask?? Kommer de inte ut där bak?? Alltså, det var verkligen bara en mask! Inget kladd, som spya eller så runt! VArt sjutton kom masken från???

Under tiden tankarna rusar, har jag utan att reflektera över det, förflyttat mig upp i badrummet på övervåningen. För säkerhets skull har jag (utan att tänka på det) satt för kompostgallret in till köket OCH stängt dörren till badrummet! Jamen tjena!! Där uppe i badrummet kommer jag på att masken lär ju inte ha några större problem att ta sig igenom ett kompostgaller!!

Tankarna fortsätter snurra! Jag MÅSTE ringa Bengt! Jag kan INTE ta bort masken själv! Inte under några omständigheter alls, faktiskt! Tänk om Bengt inte är hemma? Han kanske är på möte? Jaja, då får jag och pojkarna stänga in oss i badrummet tills dess! För han måste ju komma hem idag? Ja, det MÅSTE han! Grabbarna ska ju äta frukost i köket imorgon! DÅ måste masken vara borta!


Kommer på den briljanta idén, att jag kanske ska kolla om pojkarna sett masken, attd et är därför de ställt ut skålarna?

Smyger in på Timmys rum där bägge sitter och frågar lite försiktigt varför skålarna står i hallen? Hampus svarar utan någon som helst panik i rösten, att han ställde de där för att han hade spillt oboy på köksbordet, och inte ville att Baloo skulle äta upp det... OKEJ! De har INTE sett masken än!! BRA!



Bestämmer mig för att smyga ner i köket (MODIGT!) igen, mest för att jag ska kunna förklara för Bengt hur den ser ut... Är SÅ modig så jag står ett par meter ifrån! Då glimmar det till och jag är på riktigt på väg att spy igen!! Den glittrar!! Alltså, sådär glimmar lite grann!! Uuuuäääähhh! Men, VAD är det här???


Okey, liiiite liiite närmare!!!


Känner mig just nu otroligt modig, men framförallt, LIVRÄDD!!




Japp, en piprensare........


Over and out....

Kommentarer
Postat av: Timmy

HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAH

2012-03-08 @ 22:16:46
Postat av: Gullevi

Du är ju för rolig du Malin

2012-03-08 @ 23:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0