Motion...

Efter att ha gått från att jobba en hel del och vara fysiskt aktiv med hund större delen av fritiden, till att jobba minst lika mycket till att inte vara det minsta fysiskt aktiv på ledig tid... Fritiden ägnas mest med näsan i böcker eller med datorn i knäet.

Jag har aldrig varit något större fan av vanlig fysisk träning. Däremot så inser jag nu, att jag motionerade en hel del "ofrivilligt" när jag tränade hund (dåtid igen, känns konstigt).

För ett halvår sen hade jag hånskrattat om någon sagt att jag skulle ge mig ut och springa bara för att det var skönt att röra på sig! DET är (var?) inte jag! Sprang jag förut, var det i skogen med Häxa eller Baloo i samband med träning och inte alls planerat ;)

Sedan jag var iväg på första kurstillfället har jag insett HUR lite jag rör på mig, nu när jag inte tränar hund! Alltså, att sitta HELT still dagarna i ända OCH koncentrera mig, DET går inte! Min hjärna fungerar ännu sämre än vanligt utan någon typ av fysisk aktivitet :) Till andra kurstillfället fick gympadojorna och lite springvänliga kläder följa med, det blev några rundor under veckan :)


Och det har fortsatt, några gånger i veckan springer jag och Baloo en bit. Jag trodde det verkligen aldrig! MEN, det är skönt att springa! Och jag gillar till och med att ha träningsvärk :) Konditionen är det sådär med, kan man lugnt säga! Både hos mig och Baloo ;) Baloo kan ju sina rutiner i alla fall :) Tidigare stutsade han runt som en galning när skogskläderna kom fram, nu studsar han runt på samma vis när "vanliga" träningskläder kommer fram :) Han gillar det och jag tankar en hel del energi på detta vis :)


Har varit ute på en runda idag, och är nu så där skönt FYSISKT trött! Gött :) Baloo har packat ihop i soffan :)


Övrig tid ägnas åt jobb och plugg, för tillfället ;) Till helgen ska alla hemuppgifter skickas in... Har en del kvar på en av uppgifterna, så nu har jag några dagar att sitta still... När dessa är inskickade kanske man kan återgå till någon form av liv igen :) Även om det inte är plugg HELA tiden, så inser jag att jag är "där" hela tiden... Tankarna är i uppgifterna dygnet runt känns det som! Helt stört egentligen, men det är ju sån jag är :)


Jag inbillar mig, att efter den här hemstudieperioden kommer allt kännas superlätt :) SÅ måste det vara :)



NU bada, sen sova :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0