Rörig och prov

Jepp, två delar av överskriften… Börjar med den första…

 

RÖRIG… De som känner mig, kan förmodligen förknippa detta ord med mig ;) Jag ÄR rörig, mer eller mindre, beroende på situation…

 

Helgen har tillbringats i Stockholm. Lördag kväll var det dags för Cirkus och Robert Gustafsson :) Otroligt bra föreställning, herregud så skönt det kan vara med ett riktigt förlösande skratt. Och är det något Robert Gustafsson är bra på att framkalla, så är det just de där hejdlösa skratten, som är såååå härliga :)))

 

 

Efter en av de bästa hotellfrukostarna jag ätit, var det dags att ta tåget till Göteborg :) Tid för några timmars plugg :) Åter till pluggandet snart ;)

 

 

Kommer fram till cityterminalen i Göteborg… Självklart är det så, att eftersom jag är enormt rörig, så har jag redan på terminalen i Stockholm kollat upp min tågbiljett typ 100 gånger ATT den är med och ATT det står rätt på den, för jag kan lika gärna ha bokat fel… Detta hör till mitt kontrollbehov, som egentligen inte skulle behöva bli så stort, men har ändå en förmåga att bli det, för att jag hela tiden måste dubbelkolla att jag verkligen gjort rätt ;)

 

Jaja, återigen till cityterminalen i Göteborg, stövlar ur tåget med all packning fram till en taxi. Lämnar över allt till chauffören, och placerar mig självsäkert i framsätet. Chauffören frågar: Vart? På en mikrosekund svarar jag: Scandic Mölndal :) I precis samma sekund slår tanken mig… Har jag verkligen kollat upp att det är just Mölndal i Göteborg jag ska till? Jag menar, det finns ju ganska många Scandic i Göteborg… Okej… har jag läst någonstans att det är just Mölndal?? Eller har jag läst Göteborg och sedan dragit en egen slutsats ?(som vanligt). Hur jag än analyserade kunde jag verkligen inte komma på att jag läst eller hört Mölndal någonstans, så vart sjutton har jag fått det ifrån?? Jaja, under tiden är ju taxin på väg till Mölndal, det var ju liksom inte läge att säga: Ehhh, nä, jag ska nog inte till Scandic Mölndal. –Vart ska du då? – Ehhh, vet inte NÅGOT Scandic i göteborgsregionen…

 

Nope, det kändes inte som något vidare alternativ ;) Alltså, satt jag i nästan 20 min i den där taxin, samtidigt som jag höll alla tummar jag hade för att vi var på väg till rätt hotell ;) Framme, mitt bagage lastades ur och jag stövlade hoppfull in på hotellet…

 

-Du vill checka in? Hur var namnet?

-Malin Johansson (med hejdlöst hopp i rösten)

-Ehhh, jahaaaa, dåååå ska vi seeeee ( följs av en förjäkla lång tystnad)

-Jag TÄNKER, åkäääj, FEL, plan B… Ny taxi med det givna målet – ett Scandic-hotell i göteborgsregionen som hade ett rum bokat åt mig (finns förmodligen några att välja på)

-Ja, Malin Johansson, fem nätter var det ja!

-JAPP (sliter åt mig kortet, överlycklig!)

 

Summa summarum… Rörig, som vanligt gör att jag tvivlar även på det jag har koll på, bara för att jag glömt att jag har just KOLL!! *suck*

 

 

Andra delen av överskriften då… PROV!

 

Vi har startat kursen med att ha prov… Alltså, jag minns inte att jag varit så nervös någon gång!!

 

Inte för att jag har dålig koll eller för att jag är dåligt påläst, utan för att jag verkligen inte kan nöja mig med ett halvbra resultat…

 

 

Tänk OM man hade haft hälften av den prestationsångesten i den vanliga skolan, då hade jag antagligen haft förbaskat bra utgångsbetyg eller gått ut som utbränd ;) Med det menar jag inte att jag gjort provet idag med högsta betyg, MEN onekligen så har jag de målen… På onsdag vet vi hur det går ;)

 

Jaja, jag känner iaf att jag gjort så gott jag kan, det är en skön känsla nu, men det kändes inte så precis innan provet… KUNDE jag ha gjort liiiite, liiite till??? Den som lever får se :)

 

NU, SOVA!! En lång kursdag imorgon igen! KUUUL :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0