Komplicerat??!!

Det här handlar om konsten att göra det RIKTIGT komplicerat för sig =))

 

 

Jag har alltid sett mig själv som någon typ av mästare i att göra saker och ting MYCKET mer komplicerade än vad de från början var…

 

 

Jag är ju lite av en problemlösare, jag ÄLSKAR att lösa problem =)) Men ibland hamnar jag så djupt i själva problemlösandet, så jag har svårt att se den enkla vägen ;)

 

 

Idag har jag insett att jag är banne mig inte värst längre i kategorin – ”att-göra-det-så-komplicerat-det-bara-går”

 

 

Pratade med en person i telefon idag, vi kan kalla personen för XXX, för att vara på den säkra sidan ;) Jag är inte helt hundra på att XXX vill figurera med sitt problemlösande i min blogg ;)

 

 

 

Ämnet – krånglande teknik….

 

XXX har en telefon som börjar krångla (minns inte vad det var för fel, men något lite luddigt). Eftersom XXX hade varit smart nog att köpa till en sådan där bra försäkring, så var det ju lugnt… Den typen av försäkring som täcker ALLT!

 

En lösning på problemet var ju att lämna in telefonen, och helt enkelt få det lilla felet avhjälpt. Men nu ville XXX att telefonen skulle bytas ut, för att vara helt säker på att problem blev väck…

 

Och en sak vet XXX, att något som förstör all typ av elektronik grundligt är vatten… Tydligen inte helt ovanligt att folk tappar telefoner i toaletten, och ja, där är det oftast kört. Inget att göra, bara byta ut till en ny ;) För att vara riktigt säker på att vattnet förstör ordentligt, så måste man veta att det tränger in överallt…

 

Såååå, nu kommer vi till ovan nämnda kategori… att göra det riktigt svårt för sig…

 

XXX har nu bestämt sig för att göra som många andra, alltså ”tappa” telefonen i toaletten… För att vara säker på att vattnet ska förstöra grundligt så behöver den nästan spolas ner också…

 

Nu börjar operationen…

XXX på knä vid toaletten (åhhhh, vad jag hade velat vara en fluga i det lilla badrummet!), telefonen och en kökstång i högsta hugg =)

HUR svårt kan det va? Tången i ett stadigt grepp (vore ju synd om telefonen skulle spolas bort) runt telefonen, som sedan sänks ner i toan och XXX trycker på spolknappen!!

 

Mission complete!!

 

Telefonen är garanterat fuktskadad rakt igenom och numera inskickad i väntan på domen…

 

 

Själv hade jag nog ”bara” lagt telefonen i diskhon, fyllt upp med vatten och låtit den ligga över natten… Men, det är ju jag det ;)

 

 



Kommentarer
Postat av: Angie

Och eftersom vi har en del gemensamma bekanta som följer din blogg vill jag redan nu klargöra att jag INTE är xxx i historian här. Kan garantera att en eller annan redan dragit den slutsatsen. ;)

2012-01-25 @ 20:10:53
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Linda

Hmmm är ni släkt kanske ?!:)))

2012-01-25 @ 22:40:43
Postat av: XXX

Äh petitesser! f ö spolade jag aldrig, det behövdes inte märkte jag när jag väl lagt telefonen i blöt:)



2012-01-26 @ 08:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0