Ytterligare en premiär :)

Premiärtur med Häxa och cykel. Lite blandade känslor inför detta ;) Insåg alldeles själv att risken för bitskador i cykeln var stor :O

Upprepade mantrat flera gånger ”det kommer gå bra-det kommer  gå bra-det kommer gå bra”

 

Japp, lånade Timmy cykel, som för övrigt är ett par storlekar för liten och med jäkligt hård sadel, och började med att promenera en bit. Häxa tog ingen större notis om cykeln. Så på Norrlandsvägen (låååång raksträcka) hoppade jag upp och trampade iväg :) Häxa travade med hur fint som helst :)

 

Allt frid och fröjd… Dock så tog den långa Norrlandsvägen slut… Och det var dags att både svänga, bromsa och växla :O OCH styra hunden!

 

Som vanligt, när jag ska göra något så är det bråttom, och inga nogrannare efterforskningar görs…

Jag hade tydligen missat att :

1.       Det fanns ingen fotbroms

2.       Handbromsarna var så små så jag missade dom nästan

3.       Växlarna bestod av fyra spakar, har fortfarande inte lyckats reda ut vilken som gör vad för nytta :O

Eftersom jag ändå har fantastisk simultankapacitet, så lyckades jag självklart reda ut svängen galant :)

 

Nu får det bli att köpa cykel, eller kanske låna Mammas???

 

 

För övrigt så undrar jag ibland om jag överhuvudtaget har varit något alls delaktig med genfördelningen till mina barn…

Den ena spelar trumpet innan han går och lägger sig, den andra gör situps :O

 


Kommentarer
Postat av: Vad stor cykel ska du ha om inte den passar ?? haha

2011-05-05 @ 20:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0