Lag-DM

Så har vi då landat hemma efter ett dygn i metropolen Munkfors ;)
Tyvärr kan jag bara konstatera att jag är sjukt missnöjd med vår insats... Låter hårt kanske, men jag är för mycket tävlingsmänniska, för att vara nöjd med en sjätteplats av sju lag ;) Att dessutom inte "den där" känslan infann sig på plan, gör ju inte det hela bättre...
Från början då....
Vi kom upp igår eftermiddag och installerade oss i stugorna. Ett säfflegäng var ju redan på plats, lydnaden gick igår :)
Efter lite träning, organisering och lite töl, samlades vi på vår veranda för att grilla och käka gott tillsammans allihop :) Riktigt kallt blev det, så efter ett tag förflyttade vi oss alla, inklusive vindunkar och ölflaskor in i vår stuga :)
Vi var väl typ 15 pers i den lilla holken, mycket fnitter och allmänt hög ljudnivå, men vi hade väldans trevligt. Söndagens hejaramsa med tillhörande dans inövades lite senare på natten ;) Finns ett gäng med bilder på detta, men de behåller jag för mig själv :D En väldigt trevlig kväll tyckte jag, Häxa tyckte nog att det var väl stimmigt ;) Hon är ju likosm inte typen som behöver femton pers runt sig för att varva upp ;)
Jag, Linda, Inez och Häxa delade rum. Smartskaften (jag och Linda) stängde dörren och gick och la oss.
Alltså, jag vet inte hur många gånger vi vaknat i natt av syrebrist, värmeslag, Häxa som flåsar, Inez som flåsar, Häxa hoppar upp i Lindas säng-ner på golvet-upp i min säng-ner på golvet osv. Vid tre kom vi på den briljanta idéen att det gick att öppna både fönstret och dörren ;) Tack och lov fick vi inte lite luft :)
Summa summarum av natten är väl att vi alla sovit skitkasst. Häxa har nog inte många minuters sömn att tillgodoräkna sig...
Jaja, bara att klistra på leendet när klockf*n ringde, allt annat än pigg ;)
Dags att bege oss till samlingsplatsen för att möta upp vår kära lagledare ocg resten av laget :)
Platsen gick bra, några hundar som var lite oroliga, en hund gick upp. Häxa låg bra, bortsett från att hon tog sig någon tugga gräs.
Lite väntan innan det var dags för vår tur. Värmde upp lite innan, Häxa kändes redan då lite sådär disträ och okencentrerad (som jag absolut inte vill ha henne).
Det visade sig att det skulle hålla i sig genom de flesta moment. Linförigheten var verkligen en helt hemsk känsla!! Jag höll på att gå i spagat på språngmarschen, i geggan. Häxa tror jag faktiskt inte brydde sig nämnvärt om blötan (det är ju BRA).
Men som sagt, känslan var verkligen hemsk, att inte ha den där attityden och den lilla halvgalna Häxan ;)
Jag fick också kvitto på att det vi lagt tid på sen förra tävlingen inte gav någon större utdelning idag. Vi förlorar poäng på bland annat ingångarna, genomgående. MEN gripandet i apporteringen var förbaskat snyggt :)
Upplägget på en sådan här tävling är ju lite annorlunda. Man gör ett eller ett par moment i varje ruta, sen förflyttar man sig vidare och gör ett par andra moment. Mellan stationerna blev det en hel del väntan, vilket inte idag passade oss alls.
Överlag så har vi bättre betyg idag. Men det känns faktiskt som om det kvittar med bra betyg, när inte den där känslan finns där... Låter jag gnällig och tjurig? Det är jag inte ;)
Det är var en nyttig erfarenhet. Nu ska vi ladda om och planera för hur vi ska lägga upp kommande träningar :) Ett sånt här misslyckande (som jag faktiskt ser det som), kan förhoppningsvis få BRA ringar på vattnet, alltid lär man sig något ;)
Fredrik ringde när vi var på väg hem och undrade hur det gått, jag svarade att det har inte gått något vidare bra, men att vi haft kul och att nu är det bara att träna MERA. Fredrik svarar lugnt och stillsamt- Jaja.... Han har verkligen en ängels tålamog med mig och hunderiet ♥
Faktum är väl att, det är inte det som är grejen, mängden träning alltså. Tränar mycket gör vi redan, men jag måste bli bättre på att planera och strukturera träningen. Kommande natt kommer alltså ägnas åt analys ;)
Inget problem emd fokus på apporten iaf ;)
Laddar för ett snyggt gripande :)
Taggad inför hoppet :)
Lilian har fotat med min kamera, tack för hjälpen!
Nu laddar vi om och tar nya tag :)
STORT tack till vår så engagerade lagledare, Pia, som har fixat och donat med allt från stugbokningar till lagkläder :)
Och självklart tack till alla goa lagkamrater :)

Kommentarer
Postat av: Sharon

Analysera inte ihjäl dig! Ni blir farliga när allt sitter......

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2011-05-29 @ 18:47:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Lotta

Oj, undrade just vem blondinen var bredvid mallan ;) Snyggt!

Ni verkar ha haft en himla trevlig och rolig dag :) trots att matte inte verkar helt nöjd ;) Man få som du skriver alltid med sig massa nyttigt i bagaget efter varje tävling, hur det än går. Som någon sa "Denna tävling är en träning inför nästa tävling"

Ha det gott!

Ps. Vi ses på lägret hoppas jag :) Ds.

2011-06-09 @ 18:37:09
URL: http://minflock.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0