Detaljer...

Jäkla märligt fenomen jag stött på ;)
Inför vår första tävling, kände jag mig ganska lugn. Visst visste jag att vi inte hade alla momenten 10-mässigt, men det kändes ändå bra :)
Efter tävlingen då, så började träningen för att ta tag i de detaljer som inte satt så bra.
Hmmm, nu har vi hamnat i det här: Ju fler detaljer vi tränar, desto mer ofärdiga tycker jag momenten är :O
Ofärdiga eller dåligt befästa...
Apporteringen tex. Inför förra tävlingen såg jag faktiskt inga större problem med den, möjligtvis lite tugg på vägen in och våra genomgående dåliga ingångar...
Nu då, när jag sammanfattar den senaste tidens träningar så kan jag konstatera om apporteringen att vi har:
*Sent gripande (springer förbi, slår gärna med tassarna innan hon griper).
*Lägre fart in än ut.
*Tugg
*Dålig ingång.
Får vi allt det, så ryker det många poäng ;)
Jag tycker ändå att vi det senaste har delat momentet mycket och var del för sig fungerar bra. Tydligen har vi inte gjort det nog mycket (eller på fel vis?), för när jag sätter ihop det är det nästn alltid någon detalj som brister...
Hoppet är också ett sånt moment, där jag stundtals sliter mitt hår för detaljer ;)
Himmelens tur man har något att fundera på iaf :D
Jaja, inte så mycket att göra åt det, så här i elfte timmen ;)
Imorgon åker vi upp till Munkfors Bk för att på söndag tävla i lag-DM.
Vi har fått ihop hela tre lag från Säffle, ett i lydnad och två i bruks :) Ska bli skitkul, och en nyttig erfarenhet för mig och Häxa, då det är ett annat tävlingsupplägg, med betydligt fler störningar :)
Som sagt, nu blir det DM under helgen, sen är det jobb i två dagar. På onsdag åker jag, Hampus och Häxa till Kloten på läger :) DET ska bli så kul :)
Helgen efter det är det dags för Häxas MH :) Också väldigt kul, dels med MH:t, men också att träffa en hög av Häxas syskon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0