Skolavslutning

Igår var det dags för skolavslutning för grabbarna :)

 

 

Väderprognosen såg lagomt bra ut, med regnskurar. Men tur hade vi, och det blev fint väder, med stundtals strålande solsken :)

 

 

Det var en jättefin skolavslutning i kanalparken. Barnen sjöng alla de underbara sommarsångerna man ska sjunga på en skolavslutning.

Jag kommer så väl ihåg den där känslan, pirret och längtan inför ett långt härligt sommarlov :)

 

 

Timmy gick ur sexan, det var alltså hans sista skolavslutning med Tingvallaskolan.

Liiiite, liiite vemodigt var det allt för Mamman ;) Tänk att han har blivit sååå stor!!?? Vad hände, liksom? Nästa år ska han börja sjuan, på en ny skola, i en ny klass. Eleverna har blandats upp rejält inför högstadiet.

 

Men jag tror absolut att det kommer bli bra :)

 

När rektorn ropat ut att det nu är det SOOOMMARLOOOOV, så placerade vi ut oss på filtar och njöt länge i parken av god fika och det härliga vädret :)

 

Grabbarna fick ett varsitt kuvert av Mormor och Morfar, med en peng och en dikt. Hon är poetisk, min kära Mor :)

 

Timmy

Nu du Timmy när du skolan slutar,

hoppas jag att din glädje sprutar.

Antar att du hela sommar'n laddar,

för en höst med Bylundas andra kladdar.

Njut av ditt sommarlov,

och hoppas det blir bra gudskelov.

En liten peng på vägen,

att använda i alla lägen.

Ha en skööööön sommar önskar Mormor och Morfar



Hampus

Nu Hampus slipper du traggla,

utan kan hemåt raggla.

Fritt från matte och annat slit,

nu kan du flänga hit och dit.

Bada och njut,

full av tjut.

Av oss en liten peng du får,

nu när du från skolan avgår.

Njuuuut av sommaren önskar Mormor och Morfar


BÄSTA Mormor och Morfar :)

 

 

Efter fikan blev det en tur på stan för Timmy och Hampus. Hampus var ju liksom tvungen att göra av med sin peng ;) Timmy gick och köpte ytterligare ett presentkort på expert. Han sparar flitigt till en dator :)

 

 

Hampus på väg till parken

Så här glad är man om man ska gå på sommarlov :)

 

Storebror och Lillebror :)

 

Mina ♥
Angående hunderiet då....
De som känner mig, vet att jag inte är typen som packar ihop. Tänker inte göra det denna gång heller ;) Effekten blir snarare tvärtom ;)
Häxa är för mig fortfarande samma underbara hund ♥ Vi har såååå mycket kul ihop och hon sprider så mycket glädje, min lilla galenpanna ♥
Telefon och mail har verkligen gått varma de senaste dagarna.
Tusen, tusen tack till alla mina underbara vänner. Ni vet vilka ni är! VAD skulle jag göra utan er?? Tack ♥

Kommentarer
Postat av: Sharon

Nöjet är helt på min sida........ ;-))) Tack för att du delat med dig......

Åhhh vilka fina grabbar...... Vi MÅSTE ses i sommar..... - Vi kan ju träffas i Sälen - eller hur;-))))))) heheeeeeee.......

KRAAAAAAAAAM

2011-06-17 @ 11:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0