Envisheten...

Bloggen är verkligen inte prio ett just nu ;)
Den senaste tiden har i stort sett bestått av jobb, jobb och hundträning OCH faktiskt ett avbrott i både det ena och det andra för en liten renovering :)

Jag tror jag skrivit det massor med gånger tidigare ;) Men jag VILL verkligen ha fler timmar på dygnet, NU! Jobbet är så jäkla kul, när det är fullt ös som det är nu, jag tror jag skulle kunna jobba typ dygnet runt :) Problemet är ju då bara att jag behöver minst lika många timmar till allt annat ;) Kan någon lösa detta lilla problem åt mig?
Trots att det vart mycket jobb, har jag hunnit med en del hundträning... "Förr" (när jag tränade Baloo) åkte jag ALDRIG ut och tränade efter ett jobbpass på tolv timmar. Då handlade sååå mycket av träningen om att hålla oss bägge på bra humör ;) Är jag trött och får en liiiten motgång, kan det goda humöret vara som bortblåst på en sekund ;) *humörmänniska*
Nu åker jag nästan alltid ut och tränar efter de riktigt långa passen. Det är få saker som fyller mig med så mycket possitiv energi som lilla galna Pjäx <3
Det gör ju självklart Baloo också, men på ett helt annat vis :) Ett lång, härligt spår i fin skogh med Baloo är också balsam för själen :) men det kräver liksom lite mer tid, än en halvtimmes lydnad med Pjäx ;)
NU, snart är det tre veckor kvar till tävling(ar), om vi kommer med ;) Alltså börjar det brinna i knutarna lite nu ;) Dags att strukturera lite nu :) Hoppas det blir sökträning i helgen, så jag kan kolla av lite vad vi ska pyssla med de närmsta veckorna ;)
Jag har lyckats styra upp lydnadsträningarna lite iaf, och har börjat ta tag i lite av det som jag tycker är mindre kul och det som eventuellt skulle kunna bli ett problem ;)
Annars har jag en tendens till att köra det som jag tycker är roligast och det som funkar bäst (går ju så klart hand i hand)
Men som sagt, nu har jag skärpt upp mig :)
Torsdag till söndag som var hade vi ett träningsuppehåll. Både Baloo och Pjäx tyckte nog att livet mest var pest under helgen ;)
Fredrik åkte på onsdagen med min kusin Pelle till Piteå. Jag och Hampus satt på onsdagskvällen och diskuterade vad vi skulle fördriva helgen med... Vi kom in på projektet vardagsrummet.... Ena sekunden bestämde vi oss för att göra ett rejält röj där inne och byta plats på tv-rummet och matrummet (IGEN!)
Jag vet inte hur det gick till, men sekunden senare hade vi bestämt oss för att tömma rummen helt för att passa på att måla om, när Fredrik ändå var borta ;) Sagt och gjort, tömning av två rum påbörjades seeeent på kvällen. Sen gick det i ett hela helgen... Precis som vanligt var jag liiite för optimistisk, saker och ting tar alltid lite längre tid än vad jag tror ;) Men med sena nätter coh tidiga mornar vart vi klara tills Fredrik kom hem :)
Bägge grabbarna turades om att vara med och måla :) Många viktiga samtalsämnen avhandlades under tiden ;)
Bla. så pratade jag och Timmy löpning :) Han springer en hel del, och har ofta med sig Häxa :) Själv så cyklar jag hellre för att morionera Häxa :) Jag är alldeles för lat för löpning ;)
Hursom, så kom vi in på Fredrik, som två år på rad sprungit Karlstads stadslopp (1 mil) HELT otränad! Han har inte tränat något alls, sen vi träffades, och det är ju några år sedan ;) Han har gjort dessa loppen på mindre än en timme, sista gången på 53 minuter om jag inte minns fel. Eller var det 55 eller 57? Jaja, jag är iaf helt övertygad om att jag aldrig skulle överleva en hel mil!!!
Timmy och jag fortsätter diskutionen, och han är helt övertygad att han skulle slå Pappan på milen ;) Men samtidigt är han förundrad över hur Fredrik klarar av milen på den tiden, helt otränad. Jag försöker förklara attd et är andra saker som driver, envisheten....
Timmy säger :

Ja, men Mamma, då borde ju du kunna springa 30 mil, så jäkla envis som du är!!!
Ehh!! Jaha??!! Jag tänker iaf aldrig försöka :) Det finns helt klart enklare sätt att fördriva tiden på ;)
Nu är det en veckas jobb kvar innan semester... Helgen som kommer hoppas jag kunna påbörja det tilltänkta hundrummet :) Tror det kommer bli bra, framför allt för Pjäx :)
Nya soffor är inhandlade, två av de gamla är sparade, till det tänkta hundrummet :)
Har inte fotat på evigheter (igen), så inga nya bilder att bjuda på....

Kommentarer
Postat av: Sharon

Klart du kan springa 4 mil om du vill....... Du är ju så j*vla envis;-)))))))

Massor af kramar till dig o dina.....

Sharon

2011-07-14 @ 21:58:53
URL: http://sharonelhanati.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0