Snälla rara Tomten!

Snälla, söta Tomten! Jag har varit så himmelns snäll sen det avr jul sist :) Det är ju faktiskt drygt en månad :D Jag vill (stavas:MÅSTE) ha ett nytt objektiv!
Alla vet ju hur otroligt dålig jag är på att vänta, så det skulle vara en riktigt dålig idé att vänta ända till nästa jul. Herregud, det är ju nästan ett år!
Så snälla Tomten, jag lovar att vara snäll minst ett par dagar till. Julsakerna är sedan länge bortplockade, så jag hänger en av mina "varm-varm"-strumpor på sovrumsdörren. Det går bra att lägga objektivet där senast imorgon kväll :)
Ja, jag har alltså fått låna ett objektiv idag. Slutade tidigt idag, så jag hann ut en snabbis i skogen och hann knäppa en del bilder ;) Sån otrolig skillnad mot de objektiven jag har idag!
Pratade med Angelica förut. Tillsammans lyckades vi komma på en hel del bra idéer hur jag skulle kunna övertala Fredrik att VI MÅSTE ha ett sånt här objektiv.
Ja, för det första är ju han på rally hela veckan. Bara det borde ju göra att jag är värd ett riktigt bra objektiv, eller hur?
En annan idé var (DEN var Angelicas) att jag skulle säga att jag köpt gardiner till vardagsrummet för pengarna... Ehhh, tål att funderas på.. Gardiner för ca: 3500:- till ett rum? Hur sjutton ska jag motivera det? När jag inte ens kan visa upp ed köpta gardinerna.. Å andra sidan kan jag ju åka till Hemtex och ta ruskigt bra foton på DYRA gardiner ;)
Hmm.. Fundilerar vidare... Fredrik har pratat länge om att vi borde köpa ny TV. Själv tycker jag det är HELT onödigt (jag tittar aldrig på TV), vi har ju en som fungerar. För mig räcker det att det är bild och ljud, liksom. HUR bilden och ljudet är spelar mindre roll, för mig ;)
Så nu har jag nog två alternativ:
1. Övertala Fredrik att det är MYCKET viktigare med bra bildkvalité på foton, än vad det är med bildkvalité och ljudkvalité på TV:n... Låter ju sådär lätt gjort, liksom...
2. ÅKÄÄÄJ!! Du köper en TV OCH jag köper ett objektiv! NUU! Låter som det minst komlicerade alternativet :)
Frågan är väl bara om jag lan vänta ända tills på söndag när Fredrik kommer hem?
Jaja, nog om detta för nu!!
Nu laddar vi för träning imorgon :) Jag har en plaaaan ;) Känns som jag behöver det, efter förra träningstillfället, då det mesta gick helt knas! Nya tag imorgon :)
Och på lördag ska vi äntligen träna sök igen :)
Faktiskt den finaste Prinsen som finns ♥
Och den finaste av alla Pjäxor ♥ (här har hon dessutom all päls kvar, den ligger numera utspridd över allt)
Tyvärr inga nya bilder idag heller :(
Kanske återkomemr med en träningsrapport imorgon :) Den som lever får se ;)

Kommentarer
Postat av: Timmy

Jag vill ha en tv :)

2011-02-09 @ 15:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0