SEMESTER!!!

Ja, nu är det semester!! De lux, verkligen :)

 

Jag har börjat semestern med att flänga hit och dit ;) BARA på bra och kul saker! Vilken start på ledigheten!

 

Det började med att jag, Fredrik och några kompisar for till Göteborg på söndagen. Planen var Roxettekonsert, hotellmys med riktig frukost och lite shopping :) DONE!

 

Konserten var bra, kanske inte det bästa jag sett, men kul att ha sett Roxette :) Blev en liten nostalgitripp :)

 

Efter konserten begav vi oss till Hard rock café, aldrig varit där tidigare. Väldigt trevligt, väldigt bra musik och en jäkla massa drinkar!! Jag MINNS inte när jag drack så mycket drinkar senast…. Men kul hade vi :)

 

Kom hem på måndagen, packade om. På tisdagen var det dags för familjen att bege sig till Sigtuna, till min kusin Pelle med familj. Hade helt underbara dagar där! Alltså, jag har käkat så jag tror jag kommer spricka!! Jag äter mycket i vanliga fall, men nu har det varit ännu mer….

 

Måste bara berätta om Timmys lilla äventyr i Sigtuna… Han ÄR son till sin Mor ;)

 

Pelle och Fredrik är i garaget och skruvar på Pelles mc. Jag och Anna (Pelles fru) sitter på altanen och babblar och dricker vin… Timmy bestämmer sig för att ge sig ut på springtur. Anna förklarar pedagogiskt hur han ska springa runt deras lilla område (som ligger på landet utanför Sigtuna). Slingan är på ca 1 km, så han skulle springa flera varv. Timmy ser mycket förstående ut när Anna förklarar, följ grusvägen, sväng vänster, sväng vänster igen, så kommer du tillbaka….

 

Jaja, Timmy snörade skorna och gav sig iväg… Jag och Anna babblade på, Fredrik och Pelle skruvade… Vid något tillfälle kom vi att prata på att Timmy måste ha sprungit många varv nu, han har ju liksom varit borta ett tag… Anna säger, vi borde se han här nere i skogen, när han skuttar förbi… Vi fortsatte att tjata, glömde att titta efter en skuttande Timmy i skogen…

 

Min telefon ringer, jag ser att det är ett 08-nummer, reptilhjärnan tänker : Bahhh! Försäljare!! Trycker av…  Att det var torsdag och klockan var nästan 22,00, hade jag inte en tanke på. Inte så många säljare som ringer då kanske :S

 

Gick väl en halvminut, så kommer Pelle utrusandes ur garaget, med frågan: VAD gör ni??? Ehhh,va??

 

Det där 08-numret som ringde mig, ringde visst Fredrik när jag tryckte av… Det var Timmy, som kort och gott säger att han vill bli hämtad vid Våfflan ( en restaurang i HELT andra delen av Sigtuna).

 

Pelle och Fredrik trodde givetvis att det var jag och Anna som bett Timmy ringa ( de visste inte att han var ute och sprang), för att de skulle komma in från garaget ;)

 

Tack och lov, hade inte karlarna hunnit öppna ölen :) Lagom pinsamt att hämta sonen med taxi, liksom :)

 

Dryga milen tror vi att han sprungit, plus i kanten :)

 

Hur som!! Suveräna dagar i Sigtuna!!

Kom hem på Fredag, lördag kväll var det dags att åka till Arvika, Olsson brygga, där Rydell & Quick skulle uppträda. SOM Hampus har väntat på detta!!

 

Han var uppe på scen igen, och nu fick ju även jag se :) Alltså, den glädjen och lyckan i de ögonen är obetalbar! Han njöt varenda sekund :)

 

Söndagen var det så dags för mig och Häxan att styra bilen mot Sala, till Sharon :) Vilka härliga dagar vi haft! Träna, dricka vin, äta gott och babbla massor!!

Det klassas förmodligen som ett I-landsproblem, när man sitter i trädgården och avnjuter frukosten, samtidigt som man försöker planera HUR vi ska lägga upp dagen… Spåra, träna lydnad, äta plockmat och dricka vin.. HUR skulle vi få ihop det?? ;) Det gick alldeles strålande, kan jag säga :) Vi lyckades hinna med alla saker!

 

En hel del spår har det blivit, en del lydnad, prat om lite av varje, men framförallt massor med hundprat :)

 

Jag har fått massor med tips, idéer och verktyg i hundträningen :) Nu är vi ÄNNU mer taggade. Tack och lov, för att jag hade dryga tre timmar i bilen hem, själv. Då fanns det tid att sortera all information och alla mina tankar :)

 

Tusen tack, Sharon, för att jag och Häxan fick komma, och tack för all din hjälp! Sååå kul att äntligen träffas :)

 

Mellan träningspassen ägnade sig Häxa åt att ömsom busa, ömsom mysa med Sharons lilla Bc-valp, Koe. Vilken härlig liten prick! Sååå mysig liten valp :) Knäppte över 200 bilder på Koe, utmaning som heter duga… Av 200 bilder tittar han inte i kameran EN ENDA gång!! Bara ögon för sin matte :)

 

 

Jaha, det blev en mindre novell igen… Kanske borde uppdatera liiite oftare i stället :S Eftersom jag tillbringat ganska många timmar bil de senaste veckorna, TÄNKTE jag faktiskt uppdatera från mobilen, när det ändå är massa dötid, men nehe, vet INTE hur man gör…

 

Går det som planerat nu, så är det tävlingsdags om en vecka :S Gahhh!! Jaja, vi får se hur det känns under veckan….

Sötnöt!!

Kommentarer
Postat av: Sharon

Tack detsamma vännen... Så galet roligt att ha er hos oss....... Impad över Häxan - och dig...... !!! Du gör det bra.........!

Hoppas vi ses snart igen.... Då ska jag på 'Malins fotokurs i Säffle' ;))

Massor av kramar <3<3

2011-08-04 @ 22:17:29
URL: http://sharonelhanati.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0