Härligt vårväder!

Idag var det äntligen dags för sökträning!

Planen var ju att Häxa för första gången skulle få testa fastrullen på ”riktigt”. Halv elva i går kväll kom jag på den briljanta idén att jag skulle testa några skick på Fredrik i trädgården, bara för att se :) Som vanligt lite otålig ;)

 

Ut i bilen för att hämta rullen. Ja, ni som har tittat in bak i bussen VET att där finns precis allt man kan tänkas behöva, och en hel del som jag antagligen aldrig kommer behöva… Men rullen kunde jag inte hitta. Funderade ett litet tag på att städa bilen, men konstaterade glatt, att det var klockan ALLDELES för mycket för ;)

 

Misstänkte att jag tappat den i skogen när jag och Ulli var ute sist. Jag har liksom inget minne av att jag hängde in den i bilen… I och för sig brukar jag inte komma ihåg vad jag lägger i bilen.

 

Jaja, sängdags och som vanligt när man ska somna, så är det nästkommande dags träning som planeras i huvudet :) ALLTSÅ! VAD tänkte man på hela tiden förut, innan man tränade hund???

 

Upp tidigt i morse, till lilla skogen vid klubben för att se om rullen låg där… Jajjamän! I god tid var vi, så vi hann med ett litet träningspass innan det var dags att åka till samlingsplatsen. Jag börjar tro att framförgåendet kan se ut som ett klart moment någon gång ;)

 

Begav oss till samlingsplatsen, även där var jag i god tid (Mamma tror antagligen att det är ”hittepå”). Till och med i SÅ god tid så jag hann läsa större delen av regelboken inför kommande tävlingssekreterarutbildning ( vilket jäkla ord!) :)

 

Väl i sökskogen kunde vi njuta av en underbar dag, i helt fantastisk vårväder! Alltså, det är inte speciellt plågsamt att krypa ner i mossan med solen brännandes i ögonen, det är nästan så att man inte vill bli hittad ;) Att dessutom alla hundar idag gjorde ett jättebra jobb, gör ju inte dagen sämre :)

 

Väldigt nöjd med Häxa (hmm, ja, precis som vanligt). På ett av skicken tog hon rullen redan på väg ut till figgen, jag sa till henne och sen gjorde hon inte om det :) Hoppas det fortsätter så, då tror jag detta kan bli riktigt bra :)

 

Morgondagen siktar vi på hundträning igen :) Då är planen att vi ska fokusera på spår, framförgående och budföring. Funderar på att ta en tur på stan för att ragga upp lite mottagare ;)

 

Här kommer lite bilder från dagen :)

 

Så otroligt kul att se Safira i söket. När hon började i söket, tyckte hon det var sådär lagom kul med främmande människor... Nu vågar jag påstå att hon tycker söket är det roligaste som finns :)
Boskov (stavas?) var på besök i hos oss, för att testa på. En stadig bit på 59kg. Men vilken härlig hund! Alltså! Till och med jag tycker Baloo är stor, han väger ca 45kg! Jag lekte lite med Boskov, haha, jag kände mig som en litehn vante som for runt :) Men en väldigt trevlig "liten" pojke :)
Inte så ofta jag är med på kort, jag befinner mig ju oftast bakom kameran ;) Men väldigt kul att ha lite träningsbilder även på mina egna hundar :) Svinge som fotat, det lär nog bli fler gånger :) OCH det är ett stort förtroende! Det är ju knappt Fredrik får låna min kamera ;)
Fina, fina Nicco, som var så kul att se idag. Så roligt att se när det på riktigt lossnar, man riktigt ser det där ljuset som tänds ;)
Och Aimee, hon har överlevt dagen för att hon är så förbannat söt och glad! Hon gjorde (tror jag?) sitt bästa sökpass någonsin :) Vilket i och för sig är väldigt kul ;) MEN hon tyckte tydligen att hon var SÅ otroligt duktig, så hon var väl värd en fet självbelöning, i form av min SISTA äggmacka!!! Men som sagt, hon är förlåten bara för att hon är så söt och glad, precis hela tiden :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Gilda hälsar och tackar för grattis :)

Härliga träningsbilder, och visst känner man igen detta med att alltid stå bakom kameran. En position jag trivs väldigt (läs bäst) med, men håller med dig om att det faktiskt kan vara kul ibland också ;)

Ha det bäst!

2011-04-29 @ 16:55:13
URL: http://minflock.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0