Råget måttat!

Japp, häromdagen var måttet rågat! Jag är verkligen jättenöjd med Häxan ♥ Tro inget annat ;)

MEN! Hon har ett par saker som verkligen går mig på nerverna... Det ena är att, var jag än är inomhus, så nog sjutton är lilla Pjäxan där också! Visst, ber jag henna att lägga sig i bädden så gör hon det, men det dröjer inte allt för länge innan hon är mig i hälarna igen. Öppnar jag kylen, så är snart den långa söta nosen där. Öppnar jag en låda så kör hon glatt ner nosen även där, för att kolla om det finns något intressant. Öppnar jag skafferiet... Ja, ni fattar?

Det är inte så att hon fullkomligt far runt och är stressad, utan hon följer mig "bara" i vartenda steg jag tar... Och faktiskt, så har jag INTE EN ENDA GÅNG sett henna slå igen BÅDA ögonen när jag är i rörelse hemma. Hon har heeela tiden koll med minst ett öga, vad jag gör. Jaja, detta är ju inte "skitjobbigt", mest lite irriterande ;)

Den andra saken då... Hon ser inga som helst bekymmer med att grundligt kolla av både köksbänken och köksbordet! Jaaaa, jag veeeet! Jag har verkligen inte varit nog konsekvent här och sagt till på rätt vis!

Men häromdagen fick jag verkligen nog av hennes totala obekymmer av att norpa saker både här och var! Sååå jag gillrade en fälla ;)

Ostekta älgfärsbiffar på kanten på köksbordet, en kastrull bredvid och jag själv då förstås! Låtsades lite lojt stå och fixa lite vid köksbordet, i handen hade jag Baloos halskedja.

Tja, det tog väl ca: en nanosekund innan de söta små tassarna uppe på bordet, Pjäxan var nu i full färd med att norpa åt sig en biff!

Innan lilla odjuet slängt ut sin långa tunga, hade jag släppt kedjan i kastrullen *mohaha* I samma sekund som hon reagerade, ömkade jag och tyckte VÄLDIGT synd  om Häxan :) Riktigt spädde på och förstärkte hennes rädsla ordentligt! Hon smög till bädden och la sig... Både en och två gånger hade jag RIKTIG ångest, NU har jag verkligen förstört den stackars hunden! Is i magen och ignorerade henne.... Alltså, i TVÅ timmar låg hon i bädden och såg fullkomligt avslappnad ut! Hon till coh med somnade, fast jag stökade runt!

Trots detta funderade jag allt på om detta egentligen var så smart. Skulle hon få men för livet nu???

När två timmar gått, for vi ut och tränade, märkte absolut ingen skillnad på henna då :)

Nä, hon verkar inte ha fått några allvarliga men av detta. Allt är precis som vanligt, BORTSETT från att hon nu inte varit uppe och farit på några bänkar eller bord sen dess. Dessutom kopplar hon av gott, även och jag ränner runt, det kom liksom på köpet verkar det som ;)



♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tänk vad bra det där blev löst då! Två flugor i en smäll så att säga ;)

Detta förföljande irriterade mig en mula också till att börja med. Har man, eller har haft, rottis så är man inte van vid att ständigt ha en dubbel skugga. Gilda vill fortf. gärna vara där jag är, men har lärt sig att blunda med båda ögonen när hon blivit lite äldre.

2010-09-03 @ 22:41:13
URL: http://minflock.com
Postat av: Sharon

hahaha, men Malin - HON ÄR JU BARA EN HELT HELT VANLIG MALLE.......Lugn nu!!!!!!!!!! Du har ju INGA problem....... Tror nog det krävs lite till för att skada henne;-))))) Ett liv med malle - är ett liv mellan knytnäve och köttbulle......... Lika bra att du vänjer dig....;-)

Trevlig helg,

Stor kram

2010-09-04 @ 08:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0