Lycka! =)

Visst är det så, att det finns saker som kan göra mig på dåligt humör. Har varit drabbat av ett par sådana de senaste dagarna :(

Men VAD gör det när det finns så mycket annat som gör mig på strålande humör??

Igår var det möte emd tävlingssektorn på klubben. Häxa jobbade övertid med Fredrik och hann inte hem innan jag skulle åka, så Baloo fick följa med istället =) Väääldigt länge sedan vi tränade lydnad! Han tycker ju normalt inte det är soeciellt kul, men nu var han tokladdad, galenpannan ♥
Med de två heeelt olika hundarna jag har, gläds man verkligen åt helt olika saker... Med Baloo är jag överlycklig när han verkligen bjuder till (som han gjorde igår) och tycker det är kul!
Med Häxa är det raka motsatsen! Hon bjuder mer än gärna till coh är taggad. Där handlar det likosm mer om att hålla henne på en lagom nivå, med så många tassar i backen som möjligt ;) Vilket för övrigt kan vara ett lika svårt problem att lösa som att "tagga upp" Baloo ;)
Men precis lika underbara och härliga är de bägge mina hundar ♥ Prins och... Jaaaa. Baloo brukar ju kallas Prinsen till vardags. Han ÄR verkligen en prins, även om han har en hovnarrmössa på svaj ;) Häxa då? Nja.. Prinsessa, men det passar liksom inte på henne. Det får helt enkelt duga med Pjäxan, det mest vanliga smeknamnet på henne :) Verkligen full av galenskap och sååå mycket vilja!

Idag har det varit en lååång dag på jobbet. Bestämde mig för attd et var Fredriks tur att stå för middagen idag... Vilket innebar Pizza och MC Donalds ;)
Som vanligt har jag världens emst underbara familj ♥
Kommer hem från jobbet med maten i högsta hugg, faktiskt lite sliten efter en lång dag. Hundrana gör vad dom kan för att roffa åt sig den väldoftande pizzan när jag passerar genom hallen. Väl i köket (med maten i behåll) har mina underbara grabbar gjort sååå fint i köket igen  :) Massor med levande ljus och fint dukat :)
Så var den kvällen gjord, på strålande humör!

Nu laddar jag för lite jobb imorgon igen, efter det blir det förhoppningsvis mer husmålning, om regnet håller sig borta :) Sen återstår två arbetsdagar till, efter det drar jag och Häxa på sökläger hela helgen! Ska bli sååå kul att träna hund en hel helg igen :)
Tros knappast inte Häxa protesterar heller ;)











Alla mina underbara Prinsar också underbara Pjäxan förstås ♥



Kommentarer
Postat av: SHARON

TACK MALIN...... STOR KRAM

2010-10-07 @ 17:20:54
URL: http://smedsbo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0