Klok eller inte?

Ja, huruvida jag är klok eller inte, det låter jag vara osagt! Klart är att det finns stunder då man själv undrar över sin egen intelligenskvot…

 

Idag var jag ovanligt trött när jag kom hem från jobbet. Märkligt egentligen, har ju varit helg och man borde väl då vara utvilad? Jaja, hur som! Hämta barn, göra läxor, laga mat. Om jag var trött innan mate, så kan jag meddela att det blev självklart inte det minsta bättre efteråt! När klockan var drygt sex funderade jag allvarligt på att gå och lägga mig för natten. Supertrött!

Insåg ju alldeles själva att det var väl tidigt att gå och lägga sig då, men var ju tvungen att göra någonting för att vakna till liv! Möjligtvis skulle jag kunnat tagit tag i tvätten, dammsugit, städat badrummet, eller något annat riktigt tråkigt ;)

Kikade en snabbis på Pjäxan, hon såg verkligen ovanligt lidande, understimulerad och väldigt, väldigt uttråkad ut ;) Sååå kan vi ju verkligen inte ha det!

 

Idag slog hösten till på allvar här. Riktigt grått, regnigt och blåsigt.

Angående överskriften då…

 

I bilen på väg ut till klubben funderade jag faktiskt på om detta var en så smart idé… Regnade småspik, bilen hade allvarligt svårt att hålla sig på vägen pga. blåsten och som kronan på verket! Ett riktigt ruggigt, tjockt mörker! Kände väl att jag egentligen inte var på något strålande humör direkt. Inte de bästa förutsättningarna för bra träning precis…

 

Häxa blev ju totalt överlycklig att få komma ut till klubben och träna lite. Vi pysslade en liten stund på planen, hon och jag, i rusket. Efter bara en liiiten stund är kylan och det dåliga humöret borta! Häxan bjuder på så mycket tokigheter och skratt, så man blir genomglad :) Träningen gick bra. Jag kan ju knappast säga att hon ”gör allt rätt”, det skulle ju betyda att jag är alltför dålig på att sätta upp en kriterieplan ;) Mycket fel gör vi, både jag och Häxan. Häxa gör väl mest de felen jag lärt henne iof :O Men vi har så vansinnigt kul! Den lilla biten hem var betydligt muntrare. Humöret på topp igen :)

 

Det KAN vara så att jag faktiskt fick sååå mycket positiv energi av detta att jag kanske gör ett ryck med tvätten eller dammsugaren ;)

 

Helgen har bjudit på betydligt trevligare väder än denna dagen. Som jag skrivit tidigare, så är Duse udde heeelt fantastiskt! Det är ett så härligt lugn därute nu. Och färgerna är helt fantastiska :)


Helt fel ljus, mot vad som var tänkt. Men blev ganska effektfull :)


Färgerna är helt sagolika därute på hösten, speciellt när solen är på väg ner.


Fina, fina Häxan ♥




Hunden i pölen kunde inte sluta glo på Pjäxan ;)




Kommentarer
Postat av: Linda

Du är KLOK som en BOK Malin ....vart finns bättre energi att finna än genom hundarnas galna kärlek :))



OTROLIGT vackra kort !

2010-10-18 @ 20:30:13
Postat av: Sharon & gänget

VAD fin bloggen blev...... KRAM från Sharon

2010-10-19 @ 11:34:31
URL: http://smedsbo.blogspot.com
Postat av: Malin

Åååh så fina bilder på malletösen!! :)

2010-10-20 @ 04:01:21
URL: http://www.rottisivar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0