Snart är det jul....

...eller ja, snart är det advent! :) En del av er vet ju hur veckan innan advent, ser ut hos oss ;) Ett fullkomligt kaos, med kartonger och prylar högt och lågt. Julmusiken skrålar, även jag skrålar en del julmusik, bara ingen är i närheten ;)

Jag verkligen älskar denna tid vi har framför oss nu! Från att gå från ett kompakt novembermörker, till att få tända alla fina ljus och, förhoppningsvis, få en del vit snö.

Stora städningen har påbörjats. Imorgon ska alla kartonger bäras in, förhoppningsvis med hjälp av Fredrik, alltid tungt suckandes och muttrandes " var det verkligen så här många förra året???" Japp, det var det och jag tror att även han gillar julmyset ;)

Om en vecka ska allt vara klart! Den stora frågan nu är, pepparkakshuset?? Vad ska jag göra i år? Som vanligt blir det nog två pepparkakshus. Barnen får göra ett med det dom vill på, nonstop och färgad kristyr, mitt är det ALLTID bara vit kristyr och silverkulor på :)


Pojkarnas egna färgglada från förra året. Jag har bara hjälpt dom med det brända sockret =)


Kyrkan från 2008


Lusthuset från förra året


NU! Återgå till plockandet =)
Ha en trevlig helg alla!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilka fina pepparkakshus du gör :-)

Jag kan inte göra pepparkakshus :-(

De ramlar alltid ...



Ser fram mot att följa din lista om du nappar på den :-)

Kram på dig

2010-11-20 @ 21:07:01
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 02:49:44
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: B-M

Men snälla Malin den 24:e december är det julafton :) Mitt pynt kommer fram den 23:e :)) Jättefina pepparkakshus gör du ! Trevlig advent önskar jag och kajje !

2010-11-23 @ 23:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0