Drömmar!

Nu äntligen ser det ut som om min dator har bestämt sig för att bita ihop ett litet tag till. =) Ett tag var den heeelt knas.  Alla färger var helt fel, allt var superskarpa kontraster på. Vilket gjorde att man i stort sett skulle ha behövt solglasögon för att sitta vid datorn =( Det problemet försvann idag och det ser nu helt normalt ut igen. Enda problemet nu är att bilden blir som mosaik och låser sig ibland. Teknikens under =) Min Expert-Kim  säger att det troligtvis är grafikkortet… Antagligen är det lika bra att köpa ny burk… Hur som! Nu funkar den ju hyffsat iaf, så det får gå ett tag till =)

 

Lägesrapport!

*Fredrik befinner sig i Spanien med kompisar-huvuduppgift, dricka öl och kolla på F1, stackare ;)

*Pga ovannämnda har jag semester denna vecka, för att vara hemma med lilla Häxan

*Baloo njuter av våren och tycker att antingen han eller Häxa ska flytta. Dock så står han nog ut ett tag till, eftersom lillastyster än så länge inte har lyckats studsa upp varken i soffan eller sängen.

*Häxa tycker att livet leker. Allra mest när hon hänger i läpparna på Baloo ;)

 

Vi har spårat några gånger till nu. Hon har helt klart för sig vad detta är nu, vilket då leder till att hon gör vad hon kan för att släpa mig runt spåret. Åtgärder för detta är insatta ;)

Överhuvudtaget är Häxan väldigt trevlig och lätt att ha att göra med =) I de flesta fall är vi rörande överens om hur saker och ting ska gå till, bortsett från vad som ska hända när Häxa får en pryl i munnen! Här är vi inte riktigt överens än, men vi jobbar på det. Tvivlar inte en sekund på att vi kommer få till detta, jag ska bara hitta vilken knapp jag ska trycka på ;)

 

Buren hemma och buren i bilen är hon fortfarande väldigt lugn och trygg i! Skönt! Häromdagen skulle jag iväg och handla. För första gången tänkte jag att hon inte skulle vara i buren, när hon är ensam. Ställde för ett kompostgaller till köket. Hon la sig så sött på golvet ♥

 

Det första jag ser när jag kommer hem är gallret som ligger mitt för dörröppningen till köket. Vis av erfarenhet med Baloo tänkte jag, hon är kvar i köket. Baloo har aldrig vågat gå över ett kompostgaller. Smyger ut i köket och hittar ingen Häxa där… Det fanns faktiskt ingen Häxa på hela nedervåningen! Nu började mina tankar rusa runt med avbitna datakablar, lego i halsen och toapapper på hela övervåningen… Rusar upp på övervåningen för att kolla till förödelsen. Där, yrvaken, i sin bur ligger Häxa och tittar storögt på mig ♥ Sötlök =)

Jag är så himmelens nöjd med det lilla odjuret =)

 

Åter till rubriken då!

 

På lördag är det elitspår-tävling här i Säffle.

Som vanligt går det runt i skallen av alla saker som jag vill ha koll på. Skrev i förra bloggen om vad jag drömde inför förra elittävlingen. Då trodde jag att det var en engångsföreteelse ;) Inatt var det dags igen! Dock handlade det inte om själva spåren denna gången.

 

Jag står som tävlingsansvarig på klubben och det står ju även i onlineanmälan. Det var en del krångel innan vi fick det ändrat till rätt uppgifter.

Inatt drömde jag om när dessa uppgifter skulle in till SBK, att det var som en profil man skulle lägga upp på mig ( typ som på facebook), där det då skulle stå massor av uppgifter om mig. Som tex. Familjeförhållande, yrke, vad jag har för hund, min vikt och min ålder.

Till helgens tävling har vi några färre anmälda än vad vi brukar. Så inatt ( i dörmmen) kom jag på at jag skulle forska i varför det blivit så! Som den totala statistikfanatiker jag är, så tänkte jag att det måste gå att reda ut genom att kolla upp massor med statistik! Men innan jag kollar detta, så går jag in på min ”profil” på SBK. Totalt i chocktillstånd hittar jag felet direkt! I MIN profil står det att jag är över 80 år, väger över 103 kg, var 1,03 m lång  och det värsta av allt! Jag har INGEN hund! Jag har en elefant!!! Alltså, inte att jag har en stor hund, utan en ELEFANT!

Ni förstår ju själva! Den tävlingsansvarige är över 80 år, väger 103 kg, är 1,03m lång och släpar på en elefant! Vi ska nog vara glada att vi har några anmälda överhuvudtaget!

 

Tänk så det kan bli i drömmar =) Finns det någon drömtydare i läskretsen, så får ni gärna reda ut detta åt mig =)

 

Nu lite bilder från dagens promenad! En sak har jag lärt mig de senaste veckorna. Det är skitsvårt att fota liten mallevalp. För det första är hon så liten, så för att få bra bilder skulle jag behöva ligga på magen och fota. Det är ju iof inga problem att göra det, om det inte vore för att den lilla Häxa har extremt svårt att hålla sig på behörigt avstånd när jag kryper runt i gröngräset. För det andra så är det väldigt svårt att få till det lilla söta, svarta ansiktet på bild. Porträttbild utomhus är TOTALT kört! Hon kan inte sitt-stanna-kvar än…

Men vi jobbar vidare =)


Prinsen röjer runt med sina stockar =)




Har jag sagt att han är photogenic??




Men hallå!! Någon har lagt ett träd över vägen där vi ska gå??!!


Bäst jag vänder och kollar en annan väg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0