Nu är hon här!

Ja, nu har jag hämtat min tillfälliga träningskamrat! Jag och Hampus åkte ner i morse. Väl hos Anette och Sverker blev det lite prat och sen lite härligt valpgos =) Alltså, dom är så söta, så jag tror helt säkert att det aldrig har fötts finare valpar ;) Ska bli spännande att se när de börjar bli små monster. En av pojkarna verkade vara en riktig livsnjutare, låg på rygg och ville ha kli på goa magen. Några bilder på valparna blev det, kommer längre ner....

Åter till Dilda då...
Som sagt, nu är hon här! När jag släppte ihop Baloo och Dilda så bara måste ju Baloo genomsöka de bakre regionerna noga. Dilda fanns sig i detta en liten stund, troigtvis för att hon trodde att det snart skulle vara över... Men när han inte gav sig, så visade hon Baloo precis HUR många tänder hon har och att de faktiskt kan användas om det skulle bli nödvändigt ;) Men hon gör det snyggt, talar om att edt är nog och går därifrån. Baloo tar då till sitt säkra kort (tror han), aha! det där betyder absolut att hon vill leka!! eller inte... Efter att både jag och Dilda sagt ifrån finner han sig i läget och smyger försiktigt runt. När jag tar av tartten på Baloo får de vara tillsammans och det går hur bra som helst.

Dilda verkar inte ha några som helst problem med att vara här. Så himmelens lugn! Man märker henne knappt. Men hon vill gärna vara nära och är väldigt gosig =)

Ikväll har vi vart och tränat och det var så kul! Lite svårt att veta vad man ska göra, när nivån är så totalt olik den jag är van. Men nu har vi testat på och kännt lite på varann. Jag hoppas vi kommer ha mycket roligt ihop dessa veckorna.

Hur som helst så verkar hon än så länge väldigt okomplicerad, balanserad och lugn när det behövs.
Jag återkommmer i ämnet Dilda ;)






Livsnjutare


Visst är de alldeles underbara???


Om nu någon mot all förmodan missat det, så har vi ju en hel del snö här... Barnen åkte tefat från garagetaket häromdagen!!! Tyvärr så började det mörkna så bilderna blev usla, men en ska ni få se ändå


Snett nedanför fågelholken är fönstret och dörren...

MEN nu går vi mot vår! Vädret idag har varit helt ljuvligt och ska tydligen fortsätta några dagar till. Förhoppningsvis kan man fota lite till helgen. Härligt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jisses så valpsjuk jag blir!! Underbart söta små krabater! <3

Skoj att det fungerar så bra med Dilda, fast det tvivlar jag inte på iofs - en så himla mysig tik! :D

Ska bli skoj att läsa mer om Dildas och dina äventyr! :)

Kram Malin med Folke & rottisarna :)

2010-03-04 @ 00:16:48
URL: http://www.rottisivar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0