Malleflicka flyttar in på Onsdag!


Nä, ni behöver inte bekymra er! Jag har inte tappat allt omdöme och skulle knappt komma på tanken att åka och sno hem en drygt 2 veckor gammal Häxa! Men Baloo har nu varit i vila i en månad (och kommer tyvärr vara det ett tag till) och min träningsabstinens är nu av den svårare arten ;)

Oturligt nog så har Häxas kennelmamma brutit foten. Och hur lätt är det att promenera och aktivera en hund när man hoppar på kryckor? All vedervärdig snö gör ju inte det hela lättare... Så på onsdag åker jag ner för att låna hem Dilda några veckor. Detta passar utmärkt nu, dels pga. ovan nämnda träningsabstinens och förhoppningsvis kommer Dilda hålla mig sysselsatt i väntan på lilla Häxa =) Många flugor i smällen blir det!
Detta har verkligen satt fart på träningslusten, min förvirrade hjärna arbetar nu på högvarv för att göra upp en plan! Vilket inte är helt lätt, hur sjutton planerar man träning med en individ som man inte känner? Jaja, det ger sig nog! Det viktigaste är att Dilda gillar oss och kommer trivas här. Utöver det ska vi ha så kul vi bara kan =) Jag har ju bara träffat Dilda en gång, men av det jag såg då, så verkar det hon vara väldigt trevlig =)
Ser verkligen fram emot att jobba med en hund som kan massor redan. Här blir det hunden som får lära mig ;)

Om allt går som jag vill, så är snön på väg bort (jag VÄGRAR inse det faktum att det kom en dec. till inatt!). Regn och sol om varannat några dagar nu, så kan vi snart köra igång med söket igen, längtar så!

På tal om att slå flera flugor i samma smäll... Förhoppningsvis kan det bli lite valpgos på onsdag också ;)

Åter till Baloo då, och den uteblivna träningen....
Tassen vill inte läka ordentligt. Det är fortfarande ingen ordentlig yta på pulpan och vätskar fortfarande lite. Trots att han påbörjade antibiotikan i början på februari. Efter det har vi ju vart hos veterinären flera gånger och bland annat bytt antibiotika och ändrat dosen. Men ändå vill det inte läka ordentligt. Idag ringde jag för att förklara läget. De ville ha dit oss för röntgen, för att utesluta att det sitter något i tån som förhindrar läkningen (tex. tumör).
Så klockan 13.00 idag fick vi tid för röntgen. Som vanligt är jag så stolt och glad över prinsen (Idag är han Prins, Linda ;). Charmar veterinärer och assistenter med sina pussar och låter sig villigt vändas och vridas åt alla möjliga håll och kanter. Trodde faktiskt inte det var ett så stort kapitel att fota en tå. I det där lilla rummet insåg jag lite mer HUR många vinklar en tass kan ligga i!

Tack och lov visade inte plåtarna på några förändringar i tån. Alltså fortsätter vi med antibiotika i ett tag till med striktare regler för bandage/icke bandage. Detta innebär: Bandage så lite som möjligt, för att det ska luftas ordentligt. Detta i sin tur leder ju då till att det endast blir korta rastningsrundor framöver.

Behöver jag påpeka att Baloo  inte gillar läget som helt vanlig promenadhund?
Men det spelar ingen roll! Nu ska det banne mig läka ordentligt och luftas efter konstens alla regler!

Inget fotande denna gången heller.... En gammal bild på underbara Prins ♥


Med en sån här tunga, kan det ju inte bli annat än riktigt ordentliga pussar =)

Kommentarer
Postat av: Ulli

Himmel va kul!!! Då lär tiden gå lite fortare oxå:). Ska bli spännande att träffa henne:)

Kram

2010-03-01 @ 20:33:21
URL: http://ulli76.wordpress.com
Postat av: Linda

SÅ himla roligt Malin :) Så glad att du får detta tillfälle då det ger en otrolig kunskap ,framför allt nu då du ska byta ras....vem kan få en bättre grund att stå på än den du nu får ?!:)



ROLIGT !

Kram kram

2010-03-01 @ 21:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0