Samarbete...

Ja, även om vi varit utan dator ett tag, så har ju inte livet precis stått stilla ;)

En hel del träning har vi fått till, kantat med massor av fikastunder så klart;) Vissa gånger blir det mer fika en träning, men så blir det när det finns massor av världsproblem att reda ut =) Men kul har vi!

Spårat har jag och Häxa gjort en del. Är sååå nöjd med hennes spårarbete hittills! Motivationen för uppgiften är på topp, finns ingen tanke på att undersöka något annat! Ett av spåren vet jag att det legat rådjur på fältet och jag såg när de gick därifrån. Hade full koll på vart det var och noterar att Häxa kollar av vad det är, men spårar sen vidare=) Hon markerar pinnarna väldigt tydligt, har faktiskt inte brytt mig om at ha något annat i spåret, eftersom vi har ltie andra problem, mer om det längre ner…

Insåg efter ett par spår att hon kommer strypa sig själv om vi fortsätter spåra i halsband… Testade snålvarianten och lånade selen som Linda haft till rottisvalparna. På med selen och släppte på Häxan på spåret… Efter ett par meter stod jag där med selen och kopplet och Häxa fick sitt livs första frispår… Den var liiite stor… Nu har jag inhandlat en ful reflexsele, den får duga tills hon växt i ”kostymen”, då får det bli en ”riktig”!

Nog om spåret, där är jag verkligen supernöjd!

 

Nu väntar vi på att sökträningen ska komma igång, saknar det så! Och vill verkligen introducera det för Häxa nuuuuu! Vi har tjuvstartat  lite med lite vindövningar på familjemedlemmar tidigare, och idag testade jag på Linda. Blåste nästan storm, vinden vände hela tiden. Så det vart lite svårt att få till. Men det blev tre lyckade markeringar. Och med det är jag nöjd =)

 

För övrigt så har ju vårt problem varit Häxas ENORMA ägandebehov av prylar som hon hittar…. Har slitit mitt hår och funderat en massa på detta. Vill absolut inte göra någon ”grej” av detta och starta en konflikt! Ibland har jag helt enkelt låtit henne vara, istället för att få ett ”misslyckande”. I väntan på att lysande idéer ska ploppa upp ;) Nu ÄNTLIGEN känns det som om det har lossnat! Igår när jag kom hem från skogen rusade jag till TV-rummet, där Fredrik låg och kollade på Tv:n. Följande konversation utspelade sig:

M:Veeet duuu!!??

F:Näää…

M:Häxa hittade en handske i skogen!!!

F:Hmmm,ehhh,jaha?? (blicken sa typ, vi har tusen udda handskar redan)

M:ALLTSÅ! Hon hittade en handske och kom in med den frivilligt!!!

F:Ehh, jaha??

M:Men hallå!! Det är VÅRT stora problem! Minns du att vi pratat om det!!??

F:Ehhh, jaha, men vad bra då…

 

Tydligen så är det så att vi värderar saker och ting heeelt annorlunda…

 

Häromdagen var jag, Fredrik och Häxa ute på en långpromenad i skogen i ösregnet. Jag uppmärksammade allt hon plockade upp. Vilket (inte helt oväntat) ledde till att hon levererade in allt möjligt! När vi kom ut på vägen igen, ser jag hur hon spetsar öronen och tar sats mot något. Alltför sent upptäcker jag vad det är… En STOR, fet, svart snigel griper hon och tänker leverera in hos matte. Där kan jag säga att jag brister i all mi9n pedagogiska förmåga och vrålar alla äckliga ord jag kan komma på! När hon väl kommer in och ska släppa den vid mina fötter, så har den givetvis fastnat i framtänderna och hon gör sitt bästa för att skaka loss den! DÅ trodde jag att jag skulle spy!

 

Ja, jag tror i alla fall att detta är på väg att lösa sig =)  Jag VÄGRAR tro något annat ;)

 

I slutet på nästa vecka åker jag, Hampus och lilla Häxan (ja, hon  är väl inte så liten längre, attans vad fort hon växer!). Då är det dags för Lindjax kennelläger, ska bli så kul att få träffa alla!

 

Nu har jag snöat in på något helt annat än vad jag egentligen skulle (överskriften) igen…

Samarbete är ju något som är användbart i många sammanhang. Vi pratar ju inte minst om detta i hundträningen, men överskriften syftar faktiskt på något helt annat! Har en hel del att komma med i det ämnet ;) Återkommer om det imorgon!


Timmy och Hampus har nu äntligen gått på efterlängtat sommarlov!


Timmy ♥


Hampus ♥


Kommentarer
Postat av: Sharon

Åhh va härligt att du är så lycklig för din lilla Häxa..... Finns inget som där den känslan - ! Va fina dina grabbar är! Ha en härligt läger! KRAM Sharon

2010-06-13 @ 08:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0