I´m back!!!

Visst, det är evigheter sen, men är det någon som minns vad förra inlägget började med? En liten update då.... Datorn hade krånglat ett tag, men såg just då ut att börja fungera igen. Hur sjutton kunde jag tro det??!! Saker brukar inte laga sig själv... Inget undantag denna gången heller. Några dagar efter jag skrev det, knäppte jag på datorn på morgonen och upptäcker till min stora förvåning att den såg ut PRECIS som när den var ny! Vilket innebar att det var typ fem ikoner på skrivbordet och compaqs "original-skrivbordsunderlägg" (jäkla lång ord, blev det). Panikslagen klickade jag mig till "mina bilder".... Även där såg allt ut som när den var ny, alltså bara massa exempelbilder... ALLA mina bilder hade försvunnit på en natt! Denna upptäckten gjordes runt fem på morgonen. Behöver jag säga att det var allt annat än bra för morgonhumöret??

Tanken slog mig under dagen, att jag har ju faktiskt en extern hårddisk. Undrar bara när jag la nåt på den senast? Gissade att det var typ en par, tre månader sen jag kopierade något dit. Väl hemma kollade jag upp detta... Där kom då nästa stora upptäckt! Senast jag sparade bilder på den var April 2009!! Ja, men så himla bra jag är då!!!

Förtvivlat kunde jag konstatera att över ett års bilder var borta. Jag fotar ju en hel del. En del bilder blir man nöjd med, en del betyder något av andra orsaker och faktiskt så är en del riktigt dåliga. Men alla har ju ändå sin historia.

Hur som, så frågade jag arbetskompisen Johan vad han trodde... Kunde de finnas kvar? Jodå, det trodde han! WOW! Jag kan ju absolut inget om sånt här själv, men Johan lovade hjälpa mig. Prio ett var ju så klart bilderna. Hade ju även massor med dokument i datorn, men de var det inte lika noga med. De flesta finns nog i utkorgen i mailen...

Glad i hågen lämnade jag över datorn till Johan. Efter ett X antal turer fram och tillbaka så blev summan av det hela att:
*Hårdisken var skrot
*Inga bilder gick att rädda
*Ny hårddisk inhandlades
*Något annat (som sagt, jag kan ABSOLUT inget om detta) var också trasigt.

Jaha, var bara att bita i det sura äpplet och lära sig av läxan. Jag kommer säkerhetskopiera allt jag har tusen gånger i fortsättningen.

Nya delar inhandlades och jag fick återigen hjälp av snälla Johan! Nu skulle det bli en "ny" dator i den gamla ;)
Idag bars datorn in hemma medans jag mumlade mantrat : jag-kommer-aldrig-någonsin-igen-göra-något-på-datorn-utan-att-säkerhetskopiera....

Trots att jag fortfarande var bitter på mig själv, så var det ju ändå skönt att åter ha tillgång till cyberrymden ;) I med alla sladdar, nu skulle här surfas och uppdatera sig med allt man missat!

Med nytt operativsystem, såg ju saker och ting lite annorlunda ut... En klocka, en post-itlapp ikanten på skärmen OCH ett litet bildspel??!! Jag hann reagera på att det snurrade förbi ett par bilder på Baloo :O Min lilla reptilhjärna tänker då! Aha! Några bilder från bloggen ligger här (och hur sjutton skulle de ha hamnat där??) Nästa bild som kommer upp är på en rallybil. Jag VET med största säkerhet att jag inte brukar blogga om rally!! Så vad var nu detta? "Rusar" till startmenyn, där finns en mapp som heter "Malin". Öppnar den, där finns ju då en mapp som heter "bilder" Och vad finns där??? Alla härliga bilder på gosiga Dilda, bilder från ett helt år med galna upptåg med prins Baloo, alla bilder på från väntetiden innan Häxa kom hit, själklart också bilderna jag tagit på underbara Häxan sen hon flyttade till oss, resan till Holland med Timmy och morfar, bilder från ett helt års träning med träningsgänget och givetvis ett helt års bilder på mina underbara pojkar ♥

ALLA originalbilder har alltså Johan lyckats rädda! Och det utan att knysta ett enda ord om det!
Alltså, jag blev så glad, så det finns inte ord!! Tusen, tusen tack, snälla Johan =)

Sedärja, då har jag lyckats få ihop en redigt lång text om en kraschad dator, det trodde jag aldrig skulle hända ;)

Några nya bilder bjuder jag inte på idag. Har ännu inte hunnit lagt in några nya bilder, har fullt sjå med att kopiera de gamla ;)

Har nostalgiskt gått igenom lite gamla bilder nu, som jag skrev tidigare så är ju inte alla kanonbilder, men alla har ett värde på sitt vis...


Magiskt ljus en härlig vinterkväll på klubben


Underbaraste Dilda♥ som jag, på den korta tid hon var här, hann skaffa mig en hel del erfarenhet och lärdom tillsammans med.


Finaste, finaste Prinsen ♥




Min totalt helgalna lilla underbara Häxa ♥


Ytterligare en Prins som satt sina spår hos mig ♥


En stor del av vardagen delas med denna underbara vän. Massor med skratt, ideér och galna upptåg!


Hampus rockar loss tillsammans med sin stora idol =)


Timmy njuter av tanken på kommande sommarlov =)





Kommentarer
Postat av: Linda

Är så glad för din skull att bilderna med dess historia gick att rädda !



Du är så otroligt duktig på att fånga ögonblicken & precis som du skriver behöver inte alla bilder vara strålandes "bra" -de har alla fångat ngt speciellt ändå.

ÄVen många av de bilder jag har på mycket av det vackraste i mitt liv ,hundar likväl som människor ,är förevigade tack vare dig !



Min bebban -en hund jag inser för varje dag som går i saknaden ,att jag inte kan släppa taget om . Tack vare dig har jag otroligt många fina bilder & en historia bakom varje foto på honom...



MEN herregud !! ngn du behöver fota MER är ju MIG ...måste ju gå att få en bättre = finare bild än skräckexemplet du lagt ut :))



TACK Malin för allt !

2010-06-08 @ 09:09:04
Postat av: Anette & Dilda

Vad härligt att du är tillbaka på nätet:) har saknat bloggen och vilken tur med bilderna.

Ha det gott så syns vi snart!

2010-06-12 @ 09:01:52
URL: http://www.lindjax.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0