2009

Sa var det då dags att sammanfatta 2009. Givetvis tar jag hjälp av mina bilder. Det kan vara så att någon händelse elelr bild hamnar under fel månad men det bjuder jag på=) Ett nyårslöfte kanske skulle ha varit att bli bättre på att sortera alla tusentals bilder, direkt när jag lägger in dom....

Januari

I mitten på Januari var det dags för kalas. En av mina bästa vänenr hade kommit upp i en viss hög och jämn ålder! En mycket trevlig kväll med god mat och massor med skratt

Bästaste jubilaren!


Sök tror jag bestämt att vi tränade ett par gånger och om jag inte minns fel så gjorde Leifs nya stjärna entré vid brasan en kall vinterdag...


Januari 2009 är faktiskt nästan ett helt år sedan....Kommer inte ihåg något mer....

Februari

I februari var det minsann snö, av mina bilder att döma=) En dag ägnades hos Arvidssons i Kila. Barnen åkte pulka och drack varm choklad. JAg och Angelica kollade på från fönstret. En sväng var vi allt ute och fotade....

Galenpannan röjer i Kila

Familjen tog sig en tur till Svanskog, med huvudsyftet att kolla upp lämplig sökruta. Givetvis passade Baloo på att röja runt i snön.

Baloo leker helst inte med pinnar. Det ska vara TRÄD!

Men även Prinsen kan vara still....

En heldag tillbringades i höglundabacken

Hampus i full fart


Skräckblandad förtjusning


Så gick det med det!

Hampus testar ett annat fordon...

Även det gick sådär...


Timmy i full fart!


Timmy och Anton åker tåg


Även Anton i full fart nerför backen


Leifs härliga nyförvärv, Nicko

Sökträningen fortsatte. Just denna träningsdag kommer jag speciellt ihåg. Den gick till historien av flera olika anledningar. 1. Vi var på en plats som visst skulle leda till vissa fortsatat besök.... Jag tror dock att vi förskonades från detta. 2. Den ansvarige för brasan denna dagen.... Ja, vad ska man säga.... Mycket rök blev det ;-) 3.Baloo gjorde ett kanonsök innan lunchen, efter lunchen hade mina små grå packat ihop totalt och jag klantade till det.... MEN! man lär sig iaf på vägen....


Baloo på väg ut.


Galen Bosse

I Februari passade även fredrik på att fylla år, hela 34! Jösses, han springer ifrån mig i ålder ju...

Denna månad var det även årsmöte med efterföljande årsfest. En mycket trevlig tillställning, med en stor överraskning! Jag och Angelica tilldelades San Heribs-priset! Det är jag faktiskt så stolt över, så jag tänker lägag upp motiveringen EN gång til....


SAN HERIBS PRIS

Entusiastiska

Positiva

Driftiga

Nytänkande

Vänliga

Ansvarsfulla

Påhittiga

Problemlösare

 

Med dessa ord vill vi beskriva de 2 tjejer som i år får dela på

SanHeribs-priset.

 

SanHeribs-priset är ett pris som delas ut till någon som har

gjort något extra för klubben.

 

Vi i styrelsen är otroligt glada över att ni valt att lägga ner sådant fantastiskt jobb som ni gjort under detta år.

Det är krafter som ni som behövs på en brukshundklubb.


Som sagt, jag blev otroligt glatt överraskad över detta, då och då läser jag motiveringen för mig själv. Det gör mig alltid på bra humör!

Mars

Mars blev månaden med knappt någon hundträning. Tiden gick helt enkelt åt till en massa annat. En av helgerna tillbringades i Borås tillsammans med Linda, Jonas och en del andra rottisfolk. Årsmöte för rottisklubben och efterföljande årsmötesutställning. Det sistnämnda var bland det bedrövligaste jag varit med om! Bortsett från utställningen vard et en kanontrevlig helg! Trevligt folk, god mat och massor med diskussioner! *Like it* BAloo bodde oxå på hotell för första gången, han skötte detta ganska bra vill jag minnas, eller har jag skapat en skev minnesbild nu.... jaja, trevligt var det iaf!

Så mycket bilder blev det inte denna månaden, men desperata bilder på den sista snön fick vi till iaf


Som sagt, INTE pinnar utan träd ska det vara...


Han kan verkligen konsten att se snygg ut...


April

Nu börjar det bli problem, har knappt bloggat alls framöver.... Och mitt minne, ja ni vet...

Sök tränades det iaf! Det har jag bildbevis på!


=)


Det är inte bara Baloo som kan se halvgalen ut, även Buller kan.



Som vanligt blir det bild på Bosse. Otroligt tacksam hund att fotografera!


Baloo på väg in med ett stycke lösrulle

Några detaljer från dessa träningar kan jag inte komma ihåg. men jag är rätt så säker på att vi hade kul iaf, och det är ju huvudsaken!

Om jag inte är helt ute och cyklar, så var det denna månad som vi åkte till Årjäng för att heja på Svinge och Bosse när de skulle tävlingsdebutera tillsammans. Tävlingen genomfördes självklart med bravur och uppflyttningspoängen var klara.... OM! om inte om fanns! men vad spelar det för roll, de fixade ju upplytten en kort tid senare!




Synnerligen speciell hoppteknik...

Maj

I början på Maj var det dasg för läger. Kennel demefinezz hade sitt årliga kennelläger. Trots att Baloo inte är Demefinezzare, fick vi en plats på lägret. Instruktör var Jan Gyllensten. Jag tror aldrig någonsin att jag sugit in så mycket information på så kort tid! En fantastiskt bra instruktör! Ironiskt nog så gav inte denna helgen vad jag från början tänkt... Tanken med det hela var ju att jag och Baloo skulle vidareutvecklas i momentläran för att ta oss ut på tävlingsbanorna. JAg fick en och annan aha-upplevelse under helgen. Det främsta var ju "relationen". Ganska omgående efter lägret lade jag ner allt vad konkret träning hette och funderade på vad vi skulle göra jag och Baloo? Vi ägnade oss åt långa skogspromenader, några få upplet, men framförallt massor med lek. Någonstans under vägen växte det fram hos mig, att jag och Baloo ska inte sikta på tävling. För mig satt det oerhört långt inne, då större delen av mitt liv går ut på att tävla i en eller annan form ;)
MEN! Ska vi tävla tillsammans ska det vara för att det är kul! Annars kan det vara! Först och främst ska vi ha roligt tillsammans! om det är i söket, spåret, på promenadera, i uppletet eller någon annanstans spelar faktiskt ingen roll!

Hur som helst!  Här kommer ett par bilder från lägret


Fokus på lek och relation!



Baloo fylld av förväntan!


Juni

Under våran hittade vi ett tjärn eller möjligtvis en sjö (vad är skillnaden, tro?) Många dagar under våren och sommaren tillbringades där. Den här sommaren SKA Baloo simma!



Längre än så kom vi inte... Baloo kommer aldrig att simma!


Baloo och tjejerna, Gry och Inez


Midsommar firades som vanligt tillsammans med Thörners ute i Öcken. Och som vanligt... En trevlig kväll! =)

Juni var ju även månaden då barnen gick på sommarlov. Jag troooor att det kan ah varit dåligt väder på skolavslutningen, för jag har inte tagit en enda bild.... Visst var det väl dåligt väder då???

Juli

Ytterligare en månad utan bloggande....

Pia har fått hem sin nya stjärna! Lille Chivas!


HUR söt får man vara!


STOR leksak.

Juli rullade på med minimal hundträning. Vi ägnade oss helt åt att ha kul tillsammans, med så lite konflikt som möjligt ;) Någon gång under sommaren föddes även tanken på en till hund.  Detta resultarede såklart i att en hel del tid ägnades åt statistik. Statistik är ju min ena stora last här i livet....

I slutet på Juli var det dags för semester. För  första gånegn på flera år skulle vi ta det lugnt och bara vara, vilekt var välbehövligt kan jag säga.... Massor med tid för umgänge och just TID! att bara vara....

Augusti

Semestermånaden för oss! Som sagt, planen var att göra precis det vi hade lust för för stunden. En mycket bra idé =) Augusti innehöll massor med jusglimtar och positiva saker!

Flera dagar och framförallt kvällar tillbringades vid tjärnet


Timmy skvätter på Baloo


Baloo skvätter på Timmy=)


På jakt efter sitt träd


Finaste!

I august var det ju då även dasg för mig att fylla jämnt. Detta firades med fest! Vi åt, dansade, sjöng och skrattade! Verkligen en kväll att minnas! TACK till alla som var med!


Jag och mina kära bröder...


Linda visar sig från sin charmigaste sida och Jonas bara ler =)


Den här kvällen var et premiär för Hampus egenskrivan låt, Baloo sången.


Nu är festen slut... Peter har lämnat in för ikväll...

I  mitten på Augusti var det Annelundsfesten. Morfar hade anmält Hampus till talangjakten. Hampus sjöng sin egna Baloo-sång. Det var en mycket nervös liten Hampus som gick upp på scen... När han väl började sjunga lossnade allt och han tyckte att han var i paradiset på jorden!


Total inlevelse!


Hampus lyckades övertala idolen Peter till att bistå med gitarrspelandet


All osäkerhet är som bortblåst!


Ett par träningstillfällen blev det oxå..


Här är det Inez som ALLTID är så glad att få bära in 4kg apport


Kusin Pelle med fru Anna mellanlandade i Säffle på väg till norge, där Pelle skulle köra dragracing. Sååå trevligt att träffas. Pelle  lyckades charma hampus och Timmy med bravur! Nu vill bägge två köra dragracing?!

Hur som! Eftersom Pelle skulle köra på Gardermoen, mestämde vi oss för att åka efter och kolla (ta dagen som den kommer, var det ja.) En trevlig dag, där man verkligen fick se det där tindret i barnens ögon! Hoppas nu att vi kan träffas snart igen. Förstår egentligen inte hur svårt det kan vara att planera in saker som man faktiskt vill göra!!??


Pelles hoj, med de tre sponsorerna.Nä, ANNA är inget rikt stort företag, det är Pelles fru... Tycker det säger en hel del... ;)

Augusti var rakt igenom en mycket bra månad!


Med detta tackar jag för idag! Fortsättning följer under veckan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0