Underbara ungar!

Idag när jag kom hem från jobbet var jag ovanligt trött! Fradrik är borta över natten, så jag och grabbarna bestämde oss för att beställa hem pizza. Inte sååå väldigt inspirerande att ta vara på röran i köket och ställa sig och laga mat alla gånger... Sagt och gjort! Beställde pizza till mig och Timmy, åkte och hämtade Mc Donalds till Hampus, och sen vår pizza. Tog (som vanligt) en halv evighet att slänga ihop en Happy meal! Så jag var borta nästan en halvtimme.

När jag väl kom hem, var jag på måttligt bra humör! Allmänt irriterad, trött och väääldigt hungrig. Ingen vidare kombination ;)

Plötsligt vände mitt tjuriga humör, när jag kom in i köket! Mina underbara ungar hade plockat i diskmaskinen, plockat undan lite i köket, tänt levande ljus och dukat med "finglas" med servetter i ♥ Tänk vad lite som behövs för att man ska ladda om totalt!!

Med humöret på topp blev det lite läxor med barnen och sen en träningsstund på klubben. Hampus smög runt i skogarna med svampkorgen när jag tränade. En hel del hittade han =)

Träningen är jag nöjd med (igen)... Har faktiskt plockat fram träningsdagboken igen. Länge sen jag skrev i den, men jag tycker det är så bra att skriva, blir betydligt lättare att strukturera träningen då! 

Jag har verkligen de senaste dagarna kommit till insikt med HUR jag vill ha träningstillfällena! Alltså de gångerna man åker iväg, är borta i flera timmar och tränar i grupp. För mig är det jätteviktigt att det känns effektivt och att man har ett bra flyt och att det är KUL! Annars kan jag lika gärna träna själv hemma. Och man behöver så väl träna både i grupp coh själv =)

Har faltiskt varit ute på klubben varje dag sen vi kom från Edsbyn. Shoppade ju lite grejer till Häxan, som jag var tvungen att testa ;) Jättefin rosa spårsele och lina. Det testade vi i söndags, funkade absolut att spåra med rosa utrustning ;) Köpte också ett tjänstetecken. Även det har vi har vi invigt ;) Funkade både att skälla på gubbe och att leta prylar med det :) Utöver det blev det halsband (rosa? Japp) och några leksaker. Favoriten är en superbra boll, Både hos mig och Häxan! Äntligen en boll med snöre som går att hålla i! Och den här tror jag inte ens Baloo klarar att ha i sönder :)

Jaja, träningen då? Efter att jag kommit hem från Edsbyn har Häxa verkligen varit tokladdad :) Hon har ju inte på något vis varit oladdad (skulle kunna vara ett ord snott från Angelica ). Vet inte om det beror på att jag varit borta fem dagar eller om det är en "fas" (hatar ju ordet period). Hur som så börjar hon ta sig lite friheter i leken och gör tappra försök att kliva över gränserna för vad jag tillåter ;) Ser faktiskt inga problem i detta, tycker mest att det är kul faktiskt. Givetvis har vi ett och annat utvecklingssamtal, som innfattar lite lekregler. Detta kommer bli hur bra som helst! Jag är så himmelens nöjd med min lilla Pärla ♥


Vad jag faktiskt börjar få liiiite panik över är att vi faktiskt inte kommit speciellt långt i lydnaden. Hon är ju snart sju månader! Därav träningsdagboken, behöver verkligen strukturera upp detta nu :) Jag hon är ju otroligt lättlärd, så sätter jag upp  en plan för detta, så borde det inte vara några problem!

Efter helgens tripp till Edsbyn och årets SM, är jag hur taggad som helst! I stort sett varenda vaken minut planerar jag detaljer ;) OCH drömmer om detaljerna på nätterna. Men jag klarar i alla fall att sköta jobbet ännu ;) Det getyder alltså att jag BÅDE kan jobba och planera träningen samtidigt, DET är bra!

Ja, helgen då... Jag har verkligen haft kanondagar! Till att börja med så gick det som på räls upp till Edsbyn med Linda som chaufför till det hiskeliga ekipaget! Därtill hade vi Svinge som lots både på vägen upp och på vägen hem! Han hjälpte oss även att backa in husvagnen :) Tusen tack! 

Ett och annat glas vin har vi väl fått i oss, i och med detta har vi även löst massor med VÄRLDSPROBLEM! Jäklars, vad bra vi är på det! Utöver vindrickandet har vi ju självklart tittat på massor med hundar, träffat mycket trevligt folk och ätit mycket, gott och onyttigt ;)  Jag har ju då självklart sprungit en hel del mellan planerna och resultattavlan, siffertok som man är! Måste ha koll på startordning och hur alla ligger till :)

Kontentan av denna helgen är väl att jag är mer träningstaggad än vanligt (bra eller dåligt?), att jag haft sååå himla trevligt och att jag inte fotat EN ENDA HUND!



Hmmm, det här inlägget blev verkligen "lite av varje" och ganska rörigt! Någon annan dag, när jag har meeer tid ska jag bena ur lite och plocka fram lite "poänger" i det hela också ;)

Inte en enda ny hundbild att bjuda på....



Bilden skulle kunna döpas till "Björnis i dimman". Riktigt så illa är det inte... Jag hade för tillfället taskig koll på vad jag fokuserade på. Men vi hade VÄLDIGT trelvligt där på kvällen emd långbord och allt :)


Kommentarer
Postat av: Björnis

Just då känndes det som, Björnis in i VÄRMEN (kallt kallt)

2010-09-01 @ 09:23:32
Postat av: Maria

Taskig koll? Vi ser ju PRECIS vad du fokuserade på:-)

2010-09-01 @ 13:33:53
URL: http://www.reducks.se
Postat av: Angelica

Ja du ser, mina ord är bra, tydliga och användbara. Jag kan ge dig en lektion med fler ord om du vill. ;)

2010-09-03 @ 07:46:07
URL: http://www.jamiciz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0