Häxa har flyttat in i Röllse!

Ja, nu är hon här, vår lilla Häxa ♥ Som jag har väntat på denna lilla varelse… De åtta veckorna sen H-kullens födelse har faktiskt gått relativt fort, mycket tack vare att Dilda var här i några veckor och underhöll mig ;) MEN de veckorna innan, från när jag var och hälsade på Clippa, tills jag fick veta att det faktiskt blev en lite Häxa till oss, de var oliiidligt långa!

 

Men som sagt, nu är hon äntligen här! Igår förmiddag drog familjen neråt landet för att hämta hem henne. Resan hem gick helt komplikationsfritt. Häxa låg sött i mitt knä och sov hela vägen hem :) Ett par stopp gjorde vi på vägen, dels för inköp av hundbur, dels för matpaus.

 

När vi väl kom hem sattes Baloo i bilen för att Häxa i lugn och ro skulle få undersöka hemmet. Detta gjordes med svansen i topp :) Efter en liten stund fick Baloo komma in… Som jag anade tyckte han att hon var lite läskig. Visade inget direkt intresse för Häxa, men undersökte MYCKTE NOGA varje steg hon tagit i huset ;) När det var gjort försöke han lätta upp stämningen med ett par smidiga lekinviter, de flesta vet ju EXAKT hur smidiga de är…

 

Barnen kom hastigt och lustigt på att de skulle sova hos Mormor och Morfar, så det bar iväg dit med hela familjen på kvällen. Även där gick Häxa in med svansen i topp  :) Tror faktiskt att Häxa lyckades charma Mormor, även om Mormor ALDRIG skulle erkänna det ;) Hon gillar ju inte djur….

 

Hemma igen tog Häxa plats i Hampus lilla skumgummifåtölj. Där kurade hon ihop sig och sov så sött ♥ Lite senare bar jag upp fåtöljen med liten Häxa i och ställde i buren, där sov hon hela natten :)

 

Frukosten serverades ute på gräsmattan. Några kulor lämnades i skålen. När vi kom in ställde jag ner de resterna till Baloo i köket. Givetvis blev matgalne Baloo överlycklig för lite extrafrukost och körde ner sin stora nos i skålen. DÅ bestäämde sig Häxa för att hon var inte alls mätt! Även hon körde ner nosen i skålen… Varpå Baloo lämnade skålen och backade ut i hallen. Lilla prinsen som faktiskt är såååå snäll! ♥ Det är tur att han inte förstår att det skulle räcka med ett rejält tryck med lilla tassen för att få stopp på lillasyster ;)

 

Idag då var det dags för Häxas premiärtur i bilburen. Vi skulle ut och hälsa på sökgruppen, självklart passade vi på att åka när vi visste att det var fika på G :) En bra bit på skumpig och kurvig väg åkte vi, hela tiden låg Häxa still och tyst i buren där bak :)

Det blev en trevlig fikastund vid brasan i skogen :) Passade på att fota Häxa lite, bilder kommer längre ner. Snart gör Häxa entré i söket :)

 

På vägen hem lyckades jag klämma in en fika till :) Denna gång hos familjen Thörner. Även där stegade Häxan glatt in! Levde loppan lite där ett tag och visade att hon faktiskt kan skälla. Och det på ett tuggben, som hela tiden rörde sig när hon petade på det ;)

 

Än så länge har ju Häxa bara varit här ett dygn. Men jag måste säga att det har gått väldigt bra. Obekymrad över det mesta, inget pip och gnäll. Hälsar gärna på folket, lagom mycket. Finner sig i det mesta faktiskt ♥

 

Att hon dessutom är världens sötaste gör ju inte det hela sämre, heller ;)





Urkass bild, men sessan ligger gott i fåtöljen


Leka och dra är kul :)


Okääääj! DU tar den inte från mig va?


Häxa gör entré i sökskogen ;)


Möjligtvis är det så att hon behöver växa i rullen lite till, men den passar  nääästan


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig liten sak, så här långt kan man bara säga Grattis...



Fina bilder, va kul att se när hon fotades...



2010-04-10 @ 22:12:05
Postat av: Sharon

Åhhhh SÅÅÅÅÅ söt!!!!!!!!!!!!!!!! STORT grattis...... VAD roligt det ska bli att höra om alla er upplevelser... Största kramar till er

2010-04-10 @ 22:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0