Livskvalité

Idag hade jag bestämt mig för att INTE träna hund! Jodå, det händer ibland ;)
Planen var istället att: Göra storröj i köket och hallen, städa badrummet och sovrummet, samt ta vara på det konstanta tvättberget... Låter ju vansinnigt kul...
Jaja, bara att hugga i :) Gjorde en rejäl rens i hallen. Vi är garanterat familjen som leder VM i jackinnehav, Fredrik leder med mest antal jackor i familjen, men jag har de mest vädefulla ;) I min arrackjacka hittade jag en välvikt och vältvättad femhundring :D Den måste ha legat där i några år, såg ut som den var tvättat föera gånger. Dock i användbart skick :)
Medans jag röjde hade jag fyra förtvivlade ögon som glodde på mig, och hade de kunnat prata så hade de sagt: ska vi bara sitta här och ALDRIG få göra något kul????
Jäkla tur jag har hundarna, för nu var jag ju tvungen och avstyra städplanerna och hitta på annat :)
Jag och Hampus bestämde oss för att ta en tur till ICA för att köpa smaskig kvällsmat och sen ta med oss hundarna till skogen på picnic :)
Livsfarligt att handla när man är hungrig ;)
Vi begav oss till Mollsjön, en av favoritplatserna uppe i Stubbkärr. Det är så otroligt fint! Speciellt på kvällen, när solen går ner.
Det är få saker som får mig att koppla av så bra som vackra ställen i naturen. Om jag dessutom har något smaskigt att äta, familjen är samlad och självklart hundarna, DÅ är jag väldans nöjd :)
Nu var ju visserligen "bara" halva familjen samlad, de andra två gottar sig ju i Slovenien ;)
Länge och väl satt vi där jag och Hampus, och smaskade och pratade och bara myste. Hundarna röjde runt som de galningar de är ;)
Visst är hon söt, min Häxa?
Hampus filosoferar...
Vissa dagar är det bara stört omöjligt att fota. är det inte knasigt ljus, så är det hundar som bara inte kan bete sig normalt ;)
Var det någon som sa att  det var lätt att fotografera??
Försöker fota Baloo. Häxa gör sitt bästa för att jävlas, med att rusa runt med en hel arsenal av pinnar. Frustrard Baloo gurglar och vill iväg...
Jaha, han sitter kvar några sekunder till. Söt som få♥
Häxa har tröttnat på att Baloo sitter still också är kaoset ett faktum *suck*
Underbara lilla Pjäx♥
En gång till :)
Summa summarum: Hallen blev städad och inget annat :) Men vad gör det när man får njuta av en underbar vårkväll vid sjön med gott att äta, två galenpannor och en ljuvlig son?
Städningen finns säkert kvar en annan dag, ifall andan skulle falla på ;)

Kommentarer
Postat av: Sigrid Rongdén Hintala

Hej Malin !!

Det är jättetrevligt att följa din blogg.. kan känna igen mig i dina städplaner. Vet inte hur många gånnger jag har påbörjat ett städprojekt, med det som oftas avslutat med något bus med ELO....Mycket roligare ;)

Må så gott

Kram Sigrid

2011-05-24 @ 09:33:52
Postat av: Malin

Hej Sigrid!



Kul att du är här inne och läser :)



Tycker gott du kan skaffa blogg också nu ;)



Stort lycka till med den nya familjemedlemmen!



Malin

2011-05-27 @ 12:00:06
URL: http://malinbaloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0