Ångest....Och några bra saker

Ångest är ett jäkligt starkt ord, jag vet det ;) Men jag kan inte hitta något bättre ord för känslan jag har nu.... Jag dras just nu med en kompakt olustkänsla och det stör mig kopiöst! Att inte allt flyter på som jag planerat är en av orsakerna, men den främsta orsaken tror jag är veckan som kommer... Idag gick ljuset upp för mig att veckan som kommer har vi (hemstudiegruppen) bokad tid med vår kursledare då vi ska få tillbaka hemuppgifter och provet....

Det är helt stört, jag vet det!! Men jag är helt ur fas bara för att jag oroar mig över betyg och resultat! Vilket är helt i onödan... Hemuppgifterna är inskickade sen en månad tillbaka och provet är liksom redan gjort, således är det INGET jag kan påverka längre.... SÅ säger mitt sunda förnuft! Men det hjälps inte, jag kan inte låta bli att fundera på: skulle jag ha gjort så, skulle jag ha gjort så, skulle jag ha analyserat lite till, skulle jag ha haft tydligare handlingsplan, kunde jag ha ansträngt mig liiiiite till på provet? HELT orationellt tänk, jag vet (igen...)

Förmodligen är det mitt alltför stora kontrollbehov som spökar ;) Det STÖR mig å det grövsta att jag inte har möjligheten att påverka något i detta skedet!

Någon gång till hösten ska jag verkligen ta tag i detta (mitt kontrollbehov...), jag måste verkligen bli bättre på att lägga energi på rätt saker och inse att allt finns inte till för att jag ska kontrollera det ;) Det är bara det att det krävs en ganska stor förändring av mig och det har jag banne mig inte tid att engagera mig i nu! MEN, till hösten! DÅ ska det bli ändring! BASTA!

Förmodligen så blir jag lite extra "ur fas" för att andra huvudbryn tar en del plats i knoppen för tillfället också.... Men problem är till för att lösas! SÅ!


Gnällt klart nu!! Det händer ju helt klart en del bra grejer också!



Pjäxan har flyttat till Skåne och där klarat polisens sökhundstest! Nu väntar en prövotid på två månader... Hoppas, hoppas att det går vägen, då blir lilla Häxan kriminalsökshund hos polisen i Skåne! Den lilla, lilla loppan! Jag tror att det skulle passa henne superbra! Och återigen, så blir jag mer och mer övertygad om att jag tog rätt beslut när det gäller Häxa. Med tanke på hur mitt år sett/ser ut hade jag inte haft skuggann av en chans att ge henne det hon så väl behöver! Håll tummarna för att dessa två månader flyter på efter konstens alla regler :)


Ytterligare en bra sak! Familjen har utökats med ytterligare en ICA-nörd! DET gillas :) Även detta är jag övertygad om att det kommer bli kanonbra :)

För övrigt åker Fredrik till Spanien till helgen på grabbresa, förmodligen ingen viloresa, men hoppas de får kul iaf ;)


I slutet av Maj beger sig familjen till Stockholm. Fredrik ska på nån mässa med jobbet och jag och barnen tänkte passa på att springa i lite affärer och förhoppningsvis även träffa kusinvitamin med familj :)



Eeehh! Minns dessa bilder med lite vånda faktiskt... Visst är Häxan söt ;) Ett föremålsintresse och ägandebehov som krävdes en hel del jobb för att få ordning på!

För de som kände Häxa som valp... En bild säger mer än tusen ord! Andra dagen hon bor hos oss gör vi besök i skogen hos sökgänget och Häxa leker med Bullers kong... Blicken betyder : JAG har fångat den! Alltså är den MIN! 8 veckor och en dag gammal kunde jag med lätthet springa ikapp henne ;) Insåg snart att det var läge att byta taktik ;) Jodå, vi fick bukt med problemet till slut :)


Angående ovanstående då, så har jag ett lååååångt "hund"inlägg som har legat på lut länge! Jag blir fullkomligt vansinnig när jag läser hur en del resonerar kring vissa saker när det gäller hund! Mer om detta när jag har lite mer tid ;)


Kommentarer
Postat av: Linda

...ÖÖÖ till hösten ?! :)) A men du är väl för rolig du . Det sista året har du VERKLIGEN arbetat med ditt kontrollbehov ...vägar som du inte velat & vägar som inte kunnat undvikas ,har du verkligen fått tampas med ..... å du har gjort val som jag står i stor beundran över , du är duktig !!:))



Lilla pjäxxan - vilket litet monster ....haha ,blir så varm i hela kroppen över bilderna -det söta lilla skenet bedrar ...tänk att vara så LITEN & redan då så stark i vissa avseenden ...vilken lära hon gav dig & även mig :)) med tanke på hystrin över vem som tränar hund "bäst" nu förtiden :)) så kanske du skulle ha prövat vägen att vänta ut rätt beteende ...jag kunde ha försett dig med mat ,vätska & tält i väntan :))))) Ja herregud jag säger inget mer tror jag .....



SÅ GLAD över nätverket runt dig som fört henne till rätta händer & rätta uppgifter - du ska vara STOLT !!



JAG är så GLAD i DIG MALIN !!

// Linda

2012-05-08 @ 11:16:52
Postat av: Josefina - STOR BLIR LITEN

naw så söt vovve! mys:)

2012-05-17 @ 22:14:40
URL: http://storblirliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0