Mission complete!!

Japp!! Idag har jag tapetserat för första gången i mitt liv :)



Bengt kom innan jag började och instruerade mig noggrant i hur jag skulle göra ;) MYCKET lim var väldigt viktigt...


Mjukstartade med tre väggar med enfärgad tapet, sprättlätt :) Eller nja, det var ju inte på något vis svårt, men jag antar att det går betydligt snabbare för proffsen ;) På tal om proffsen... man hinner tänka en HEL del under en dag (japp, det tog en HEL dag!), i sin enamhet... Det enda vettiga jag kom fram till var att jag skulle aldrig kunna ha detta som yrke!! FY, sååå ensamt! Jag skulle få spader av att inte ha folk runt mig hela tiden :)

Så något proffs på att tapetsera lär jag aldrig bli ;)


Jaja, de tre väggarna gick bra, bortsett från allt lim!! Förutom att tapet, roller och pensel var täckt av lim, var hela jag, tumstocken, kniven, golvet, taket, skrapan och ALLT annat i näreten helt inkletat i tapetlim... Jaja, jag använde iaf tillräckligt med lim. Såpass att ja fick åka och köpa mer när det var dags att ge sig på sista väggen ;)

Sista väggen då... Det är extremt få tillfällen som tanken slår mig "har jag kanske gett mig in på något som jag INTE klarar nu?" Den tanken slog mig idag, när den sista tapeten skulle upp... Mönsterpassning och rummets enda riktigt sneda vägg (HUR kan EN vägg vara sned i ett fyrkantigt rum???)

Med  de första tre väggarna var jag betydligt lugnare, där hade jag en plan B :) HAde jag gjort något fel med den tapeten, kunde jag bara åkt in till Karlstad och köpt ytterligare en rulle, då den fanns i lager :) Med fondväggen var det annorlunda, beställnigsvara som tar en vecka att få hem!! Sa jag att det var mönsterpassning OCH sned vägg?? OCH att jag aldrig tapetserat förut???


Jaja, kan inte hjälps!! Utgångsläget är alltså, INGET utrymme för misstag!!

Första våden var ju självklart inga problem, den behövde ju liksom inte passa ihop med någon annan ;) Efter den var jag riktigt nära dagens stora utbrott!! Jag trodde, dels att jag skurit fel, dels att jag ALDRIG skulle få det att passa! Gaaahhh!


Ungefär samtidigt börjar mobiltelefonen ringa (efter att ha varit tyst en HEL dag), när den ringde för tionde gången och jag stod med tapeter och lim över hela mig var det vansinnigt när att jag stampade på telefonen tillsammans med högen av tapeter och lim!! Sansade mig och fick upp allt till slut istället ;) 



Bengt kom på slutet också, så jag fick till det sneda hörnet ;) TACK för det :)



Alla tapeter uppe och det ser riktigt bra ut!!




Så vad har jag lärt mig idag??
1. Efterforska NOGA, VEM som ska tapetsera!
2. Är det jag, så gäller ENDAST enfärgade "ursnygga" tapeter
3. Ska någon annan tapetsera, kanske det blir tapet med mönsterpass igen ;)





Skarven syns inte alls så tydligt på riktigt!



Nu återstår planering för nästkommande dagar... Har inte pluggat alls så mycket det var tänkt under veckan, så det får nog bli en vända till jobbet både imorgon och någon av dagarna under helgen... Har en HEL del att ta tag i!!

Förutom det ska mattan läggas in i spelrummet (Nej, jag är inte inblandad i det överhuvudtaget) och rummet ska inredas! DET är jag inblandad i :)

Nu sängen!! Planen är att vara påjobbet tidigt imorgon!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0