Boende sökes...

För att först återkoppla lite till gårdagens lilla utbrott då...



Jag skrev ett betydligt längre inlägg innan som försvann, där jag rotade runt i mina tankar lite vad som händer just när jag har känslan av att inte räcka till riktigt...


Saken är ju den, att jag är som jag är... När jag får känslan av att saker och ting runt mig inte blir 100% bra, det är då den där förbannade frustrationen kommer. Antingen det, eller att jag "lägger av". Just med jobbet och utbildningen är inte det något alternativ! Det SKA bli 100%! SÅ!


Det är inte så att det är någon annan som ställer de kraven på mig, utan det är helt och hållet jag själv! Det är sån jag är, och det är det som driver mig ;)


MEN jag måste verkligen bli bättre på att hantera det mer rationellt! TAnken av att inte hinna med eller prestera no verkliegn "låser mig". DET stör mig! Finns hur många exempel som helst på det! Är där just nu med pluggandet... Tycker inte alls att det blir så bra jag vill (givetvis med förra hemuppgiften i bakhuvudet), det gör att det gör förbaskat trögt att komma framåt!

I måndags slutade jag tre... Som vanligt var planen klar för hur eftermiddagen skulle se ut... Laga mat innand et var dags att se till att bägge sönerna kom iväg på sina resoektive träningar. Ladda tvättmaskinen (utan att överdriva, vi drunknar snart i tvätt), få undan disken och ja, ni vet allt det där vanliga man gör ;) Dessutom var planen att jag skulle plugga lite.... När jag varit hemma en halvtimme och precis börjat med maten.. Då går strömmen!! Men va F*N!! Man kan verkligen inte göra något utan ström!! Vi var av med strömmen i nästan tre timmar, vilket ställde hela min kväll på ända!! Inte alls rationellt, finns faktiskt en hel del att göra trots att man inte har någon ström... Men det går ju knappast om man ska ägna tiden åt att störa sig på allt man INTE kan göra.... *suck*

Jaja, måste verkligen skärpa upp mig här!


Åter till rubriken då...


Finns det möjligen någon som har en stuga, koja, hus, lägenhet, ja vad sjutton som helst!

Där jag inte behöver vara social, fundera på vad vi ska äta, svara på frågor, störa mig på att jag inte hinner tvätta, skjutsa någon, svara i telefon - alltså! Där man kan göra absolut ingenting!!


Skulle verklgien behöva en helg att stänga in mig i skogen och bara få vara ifred och komma ifatt med alla hemuppgifter! JUST, bara för att känslan ska dyka upp igen, att jag är på banan!


Tanken slog mig att övriga familjen kanske kan åka iväg en helg och åka skidor, medans jag ägnar mig åt plugg... Men jag vet hur det blir! Jag måste bort från stöket här hemma för att kunna ta tag i skaker och ting!


Placera mig i skogen två dygn med två findusrätter, alla papper och datorn, DET skulle funka!!  Då kan jag kanske komma in i den där bubblan, när man blir så där gott produktiv!!

Någon som har lämpligt förslag???



Kommentarer
Postat av: Therese Kullander

Hahahaha du är himla rolig du.

Thore Henriksson har ju både en stuga och ett hus här ute på näset som står tomt just nu, hör med honom om du inte skulle kunna få nyttja nått av dom ställen under en helg.

Ha det gött och hoppas du hinner ifatt med pluggandet :)

Kram

2012-03-08 @ 07:17:56
Postat av: AnnaCarin

Gå till bibblan och plugga! Då kommer du bort från hemmet. :-)

2012-03-08 @ 07:36:59
Postat av: Anonym

TACK, Therese! Ska kolla det :)

AnnaCarin - Visst skulle biblioteket funka för lugnet, men jag är verklgien i behov av att "försvinna i bubblan" ett par dagar, för att få så mycket som möjligt gjort...

2012-03-08 @ 20:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0