Man vet att man har en...

... tonåring i huset när följande utspelar sig i ett helt vanligt hus, en helt vanlig vardag.....

Mamman i huset har efter en dags jobbande (både här och där) sjunkit ner i soffan med värmefilten, datorn och ett välförtjänt glas vin, när hennes mobiltelefon ringer...

I andra "änden" är det husets tonåring... Måttligt upprörd över att hans Mamma inte hört när han förtvivlat ropat från övervåningen... Med tanke på den riktigt förtvivlade och upprörda rösten, tror mamma att det verkligen hänt något allvarligt! Typ att tonåringen satt fast i något och tog sig inte ner. Mamman nuddar snabbt vid tanken, att det finns banne mig INGET att fastna i. En nanosekund senare får mamman reda på vad det handlar om... Tonåringen har parkerat sig vid datorn eller tv-spelet (mamman vet knappt vilket som är vilket, tror de sitter ihop), och kommer nu på att mamman ska lätta på ändan och ögonblickligen komma upp och betala något på datorn, så han kan spela online!!??

ÖHHH!! Men va??? Driver du med mig??? Mamman något upprörd över liten lat tonåring!!

Bidde inget betalande för något alls den dagen!!


Det finns verkligen stunder, då man undrar exakt VAD man missat i uppfostran... Tack och lov kommer jag ihåg hur jag var själv i den åldern ;)
På andra sidan tonåren kommer det förhoppningsvis ut en lite klokare och lite mer eftertänksam människa :)

Det sista som överger en är ju hoppet :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0