Hur svårt kan det va???

Förmodligen en överskrift jag använt tidigare, men det är också ett av mina vanligaste uttryck ;)


Jobbade igår, resten av veckan är det semester :) Planen är att jag ska få en del gjort med pluggandet, men framförallt ska vi göra iordning ett spelrum till grabbarna :) Även Fredrik har tagit semester denna veckan (mer om hur det gick längre ner)


Timmy och Hampus slet tillsammans och var så duktiga när de sålde jultidningar, att de i premie fick ett X-box och pengar de kunde köpa sig en stor TV för!! Kul att de kan samarbeta!!


X-boxet kom ju för ett tag sedan och används flitigt, TV-n har vi inte hämtat än. Den ska ju upp först i det nya spelrummet :)



Som vanligt lägger jag planer som i det närmsta är omöjliga att genomföra på den tid jag vill ;) Tanken är att rummet ska vara klart innan veckan är slut! När jag planerar så ser jag lätt framför mig de stora grejerna... Sätta väggar, spackla, slipa, tapetsera och lägga matta... DET har jag kalkylerat med!! Sen tillkommer allt tjafs med lister, kontakter och att det visst var tvunget att ligga något under mattan också (typ ett golv).

Jaja, om man effektiviserar lite så borde det gå ändå ;) Finns alltid en och annan minut att tjäna här och där ;) Så långt allt väl!

MEN, nu visar det sig att, utöver de där små ovanstående tidstjuvarna, så behöver Fredrik åka på jobb... Åker imorgon eftermiddag och kommer förmodligen hem på fredag *suck*

Jag har spacklat och slipat som en galning igår och idag... Jaja, som en galning av bägge... Jag är inte världsmästare på att spackla visade det sig ;) Vilket betyder.... Spackla MÅNGA gånger och slipa lika många gånger... Dessutom måste det torka mellan varven... ;) Jaja, planen var - Spackla klart idag och tapetsera imorgon. Till helgen ska mattan läggas in. Ändrade planer.. Spackla klart idag, lägga golv imorgon och tapetsera på torsdag! Jepp, Fredrik är INTE hemma då och Bengt jobbar.... Allltså ska jag tapetsera själv :) Har aldrig i hela mitt liv ens öppnat en tapetrulle :) Men hur svårt kan det va, liksom??? För jag bara vara helt ifred och svära mina ramsor, så kommer det helt säkert gå jättebra :))

Kanske, kanske jag återkommer med resultatet :)



Kommentarer
Postat av: Angelica

Till och med JAG har klarat att tapetsera flera gånger och med det vill jag ha sagt att då kan det inte vara så svårt. ;)

2012-02-28 @ 20:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0