TRE hela dagar....

Tidigt i fredags morse åkte Fredrik, Timmy, Hampus, Jonas och Anton upp till Höljes.
Det som händer där uppe första helgen i Juli varje år är svårt att förklara i ord, för de som aldrig varit där! Häljes är en liten, liten by. EN gång om året kommer det folk dit från hela norra Europa för att kolla på rallycross-EM (hrrrm, en del ägnar sig åt rejält alkoholintag också). Närmare 30 000 pers brukar det samlas där uppe i skogarna. DET är verkligen en folkfest utan dess like!
Jag har inte varit där på några år nu, har liksom tyckt att det inte är värt att offra en hel helg. Men i år ångrar jag banne mig att jag inte följde med upp!
Sent igårkväll fick jag sms och telefonsamtal från flera som befann sig uppe i Höljes, vid scenen där Rydell&Quick spelade...
Detta är några av Hampus stora idoler.
Jag har ingen aning om hur det gick till, men på något vis kom han upp på scen :) Givetvis njöt han i fulla drag när hon stod där mellan dom (med sin låtsasgitarr), vad jag har hört, så lånade han tydligen snabbt en av mickarna och vrålade "kom igen nu HÖLJES!!!" :) Vad ska man säga??? Han verkligen älskar att vara på en scen, inför massor med folk!
Hade gärna varit där och sett. Men jag har hört att det är några som filmat, så jag kanske får se :)
Nog om det!
Händer itne så ofta här i huset att jag är helt ensam hemma. Planerna inför dessa tre dagar var STORA ;)
Nu skulle jag minsann hinna städa hela huset, ta vara på ALL tvätt, putsa fönster, träna massor med hund och "bara vara" :)
Ehhh.... det gick sådär, kan man säga...
Jag har jobbat, ätit, sovit och tränat hund :)
I går var jag och Linda ute och käkade, så mysigt :) Ett antal timmar ägnades åt att äta och prata hund, UTAN att någon himlade med ögonen ;)
Hundträningen då?
Jo, den rullar på...
TVÅ gånger denna veckan har vi tränat sök! Bägge gångerna med helt nya grupper, på nya platser! Sååå kul att komma ut bland lite nytt folk och höra olika erfarenheter och tänk :) Hoppas det blir mer av denna varan :)
Häxa har gått bra bägge gångerna, tycker jag. I onsdags var det ruskigt varmt, tror aldrig jag sett henne så trött som då efter söket...
Lydnaden fixar vi med lite då och då. Fungerar bra, men det stör mig att jag det senaste har varit dålig på att planera träningen. Blir lite ostrukturerat ibland ;) I och för sig, är dt skönt också ibland, att bara göra det man känner för :)
Planen är att det ska bli tävling för oss i augusti, vi får väl se hur fröken tänkt att löpa bara...
Jaja, än är det några timmar kvar på dygnet, kanske skulle göra det jag hade tänkt göra under helgen :)
Bjuder på en bild, från första gången Hampus var på Rydell&Quick (lånad från deras hemsida)
Ja, han ser ju ut att trivas gott :)

Kommentarer
Postat av: Sharon

KOM HIT o träna lydnad.... Ska NOG styra upp dig....... Jag uppfann konceptet PLANERING;-))))))))

Ser fram emot att ses senare i sommar......

KRAM

2011-07-04 @ 08:44:58
URL: http://sharonelhanati.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0