Syskon...

Ojoj, här är det familjen-trött idag :)
Vi var hos Mamma och Bengt igår. Jag, Fredrik, barnen, Kristoffer, Kim och Kims tjej. Jag har ju rätt så lätt till skratt, men det är få tillfällen som det skrattas så hysteriskt som när vi träffas allihop :D
Samma sjuka humor har vi alla :)
Tyvärr är det ganska sällan vi umgås alla tre syskon. Alla har ju sitt. Kristoffer jobbar i Norge, Kim bor några mil bort och jobbar tokmycket, och jag har ju också en del ;)
MEN när vi träffas alla tre, har vi så vansinnigt kul! Helt otroligt egentligen, med tanke på hur vi var när vi var yngre...
När vi var yngre, var var det ju ganska stor ålderskillnad på oss. Numera har ju jag stannat i ålder, och de andra två är snart ikapp mig. Alltså är vi snart jämngamla ;)
I höstas var vi ner till Göteborg. Målet var en heldag tillsammans, med mat lite shopping och till sist fotografering i studio. Mamma och Bengt hade önskat sig kort på oss i julklapp.
Herregud vilken dag vi hade! Vi är alla tre ganska lika i sättet. Och de flesta vet ju hur det brukar vara när jag ska åka någonstans. Liksom mer regel än undantag att jag åker vilse... Nu var vi TRE likadana! TUR att inte Mamma visste om denna resan, hon hade säkert ringt 2548 gånger för att kolla om vi kommit fram ;)
På vägen ner är ju risken minimal att åka fel, så det gick bra. Men två timmar ägnades åt prat och massor emd skratt. Och en del gamla minnen och analyser.
Som sagt, vi är rätt så lika i sättet. Alla tre är vi ganska burdusa och "rakt på", vilket vi kom fram till att det faktiskt missupfattas många gånger, som att man tex. är mer arg än vad man låter. Eller att någon "läser" in något i vad man säger... Detta leder ju ibland till missförstånd hos en del som inte känenr oss så väl... Verkligen otroligt skönt att diskutera med männsikor som känenr en så väl, att de vet att jag menar det jag säger och inget annat, varken mer eller mindre :)
När vi väl kom ner till götet började den riktiga prövningen ;) Kim körde, gjorde väl sitt bästa att läsa skyltarna. Jag kollade Gps´n, Kristoffer satt med goggle maps i mobilen. TYVÄRR var inte skyltarna, google maps och gps´n helt överens ;) De visade alla olika :O Ett mindre kaos utbröt i bilen. Stackars Kim försökte styra oss rätt, samtidigt som vi skrattade så tårarna rann. Gps´n visar att vi ska köra in på en gågata, det var ju ingen vidare bra idé, så Kim tog en annan väg. BRA DÄR! Det var en väg där bilar INTE skulle köra! Endast för spårvagnar :O
Jaja, efter några mindre nervsammanbrott hittade vi rätt! Fotograferingen var skitkul och Mamma och Bengt var mycket nöjda med julklappen :)
Inte ofta jag är med på kort ;)
"Stora" lillebror
"Lilla" lillebror
Givetvis flippade vi ju hur totalt :D
Tack Mamma och Bengt för igår ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0