Letat saker...

Idag var jag och Häxa till "källaren" igen :) Var nog ett par veckor sen vi var där sist...  Nu har det tillkommit en hel del grejsaker i källaren ! *gillas skarpt* Massor med ny inredning som är staplat och uppraddat på bästa sätt för bra träning ;)


Har sagt det förut, och kommer antagligen säga det igen ;) Är så nöjd med Häxas jobb i lite besvärligare miljö :) Saker runt omkring stör henne inte alls, hon vet så väl att det är "leta" som gäller.
Idag la jag ut tio saker, hittade ju massor med nya ställen att gömma på nu :D Tyckte att jag hittat riktigt svåra gömmor. Var beredd att kanske lämna kvar ett par stycken, ifall det blev för svårt för Pjäxan.
De sex första tog hon in hur lätt som helst, utan någon vidare ansträngning. Fyra kvar... Tre av dom låg på rigtigt besvärliga ställen. Jag vet att hon hade koll på vart dom var, men hon valde nog att försöka hitta något som var lättare att komma åt ;) Fler gånger var hon fram och markerade de tre, men iddes inte riktigt in i "bröten". Sprang ett par gånger mellan dessa. Såg ut ungefär som om hon letade efter den som var minst besvärlig att plocka in ;)
När hon sprang mellan dessa fick hon näsan i vädret och markerade den som skulle bli nr.7. Den låg riktigt högt upp, uppe på två bord som stod på varandra. Hon gick på bakbenen en bra stund för att lokalisera var den var. Arbeta med hög näsa? Jajjemän :D
Det stod några plastbackar nedanför borden, som hon kunde hoppa upp på, för att ta sig upp på borden. Trodde det var på tok för högt utan dom... INTE då! När hon väl lokaliserat prylen gör hon, vad som såg ut som ett jämfotahopp, och vips var hon uppe :) Nu började cirkusen ;) det var percis som om hon inte fattade... "Men HUR kom jag så här högt upp???" Hon snurrade runt, runt. Hela tiden med den lilla plånboken i ett stadigt grepp (bara det är anmärkningsvärt). Tittade på ena kortsidan- Nä, det är för högt. Ena långsidan-Nä, det är för högt. Andra kortsidan-Nä, ett rullband i vägen (tack och lov att hon inte hoppade där). Andra långsidan- Jo, kanske, där står typ 20 kundvagnar, kliver upp på dom och inser att hon nu kommit ännu högre ;) Backar fint tillbaka och bestämmer sig för sidan närmast mig :) Duktig liten Pjäxa! Så kul att se glädjen när hon väl vågade ta sig ner och kunna komma in med prylen. Massor med belöning, givetvis! Lite skillnad mot hur hon har varit med prylar :D
Jahaja, de tre kvar då... Hon tog ett varv till, markerade vart alla tre låg, för att sen plocka in en efter en. Det märktes väl att självförtroendet var på topp :)
Avlämningarna börjar arta sig riktigt bra nu, beror lite på vilka föremål det är. Men helt klart på väg åt rätt håll :)
I lördags var det en stor dag! Liten Pjäxa fyllde hela ett år :) Jag fattar inte vart tiden tagit vägen! Å ena sidan, minns jag dygnet när valparna föddes som om det vore igår. Vilken dag, minns inte när jag var så spänd och pendlade mellan hopp och förtvivlan. Låter ju kanske lite väl allvarligt, men jag ville så förtvivlat gärna ha en tik ur denna kullen! När jag såg hur fördelningen blev vart jag HELT förtvivlad! Jag visste ju att det var så många som ville ha en tik...
Två minuter innan det var dags att gå in på årsmöte fick jag reda på att det skulle få flytta in en liten Häxa hos oss. Årsmötet gick undan, sen blev det fest och firande :) Åtta veckor fram till leverans kändes som ingenting, jämförst med väntan innnan :) Dessutom kom ju Dilda hit och underhöll mig.
Å andra sidan då.... Det har hänt så himla mycket på detta året så det känns som om det borde gått mycket längre tid!
Helt klart är att hon förgyller våra liv varje dag ♥
Tack till Anette och Sverker för att vi fick förtroendet att köpa Häxan, Pjäxan, Häxi-pjäxi, Liten, Loppan, Ploppan, Plopp- Kärt barn har många namn ;)
Nu har vi ett spännande år framför oss, med röntgen, MH och förhopningsvis tävlingsdebut. Men framförallt, säkerligen många roliga träningspass och hysteriska skratt.
Reflekterade just över en sak... Det diskuteras ibland i olika bloggar och olika forum om varför man bloggar... En del gnäller på andra för att de bara bloggar om "bra" saker, alltså ser det ut som om "allt är så himla rosaskimrande och bra hela tiden". En del gnäller på andra för att de spyr ur sig galla, och belastar andra med deras problem...
Varför och hur andra bloggar kan ju självklart inte jag svara på ;) Men jag själv då? Mitt bloggande går ju lite i perioder. Jag har absolut ingen lust att blogga om jag inte har några bilder. Inga hyffsade bilder=inget bloggande ;)
Satt för ett tag sen och kollade tillbaka i min blogg, och reflekterade över "jäklars, vad allt flyter på och fungerar bra hela tiden!" Så är det ju självklart inte! Humörmänniska som jag är, har jag sällan eller aldrig någon lust att blgga när något har gått halvbra eller när jag är på mindre bra humör. Jag tycker helt enkel inte det är kul att skriva om tråkigheter ;)
Som ni säkert märkt, är jag heller ingen som skriver vitt och brett om smaskigt skvaller eller andra hemligheter som säkert lockar massor med läsare :)
Jaja, jag skriver helt enkelt för att det är kul, just precis när jag känner för det :)
Sicken himmelens tur att vi alla bloggar olika och av olika anledningar :D Då borde det ju finnas något för var och en att läsa ;)
Skulle egentligen ha uppdaterat med massor med kort från Häxas första år... Hade gjort iordning massor och skrivit in datum och massa tjafs, så råkade Timmy radera alla...
Men de kanske kommer lagom till 2-årsdagen ;)

Kommentarer
Postat av: Gullevi

Du lyckas verkligen med dina kort :)

2011-02-14 @ 22:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0