HUR får man dag att gå?

Vissa dagar bara försvinner, i ett enda virrvarr, utan att man faktiskt förstår hur det gått till :)

Idag har det definitivt varit en sån dag…

 

 

Vaknade kl 5, ovanligt pigg tack och lov! På något vis är man redan lite förberedd när man vaknar inför vissa dagar. Alltså vaknade jag och var ganska på en gång uppvarvad ;)

En dag på jobbet väntade. Antar att de flesta vet att det är den 25:e idag. Att DET datumet infaller på en fredag betyder förhoppningsvis att vi får FULLT ÖS i butiken :)

Lika bra att sätta ribban högt, redan när man vaknar liksom ;)

 

 

Minns inte när en arbetsdag gick så här snabbt senast. Av någon anledning är det vissa saker som nästan aldrig krånglar. När de väl gör det, infaller det oftast på en fredag :O Men HUR kan det ALLTID stämma??? Flöt på bra på jobbet iaf, massor att göra :) Kom iväg på lunch på tok för sent. Kommer hem och möts av en klädeshög i trappen. Ordern var att de skulle tvättas på lunchen. Timmy skulle på disco ikväll och var absolut TVUNGEN att ha just de kläderna… Min tanke ”men snälla, lilla vän, det finns inte en chans att det är torrt tills du ska ha dom…”

 

 

Jaja, jag löd ordern och matade in i maskinen… Rastade sen två understimulerade hundar, den ena mer galen än den andra. Dövade mitt dåliga samvete med ett par märgben innan det var dags för en stunds jobb igen.

 

Telefoner som ringer på jobbet i ett och massor att göra :) Mitt i detta dyker Hampus upp :O Men VAD gör du här?? Ehhh, jag glömde gå till fritids!!?? Jahapp!! Han fick shoppa loss i charken och placera sig i lunchrummet, så var han nöjd…

 

Pratar med Timmy i telefon, undrar om en kompis får sova över efter innebandymatch och disco. Jamenvisst! Men då får du banne mig röja upp på ditt rum först, dessutom lovade han att gå en promenad med Häxa…

 

Telefonerna ringer väl en sisådär 2354 gånger till innan klockan blir 15 och det är dags att påbörja det riktiga racet :)

 

Hampus ska på kalas.. Har vi köpt present??? Nä, som vanligt blir det gjort i sista sekund. Packar in Hampus i bilen. Från ICA till leksaksaffären hinner jag nog prata med Fredrik tre gånger i telefon. Han har hittat skidor på annons. Ska han köpa till sig, till mig eller till oss båda? Ähh! Gör som du vill, hinner inte analysera det nu!

 

Ringer upp honom igen, för att påminna att han måste in på Intersport och köpa knäskydd till Timmy, innebandymatch ikväll, han har tappat bort det ENA??!!

 

In på leksaksaffären… Hampus har som vanligt beslutsångest och jag är som vanligt stressad ;) Han hittar det han vill köpa till slut iaf. Dessutom vill han ha lön för att han varit på mitt jobb, så han tycker minsann att han ska få köpa sig något??!! :O

 

I kassan ringer mobilen, ett okänt mobilnummer. Bara det leder ju till en stress hos mig! VAD har jag glömt nu??? Jaha, nähä! Jag hade inte glömt något :) Det var schenker som skulle komma med en pall till mig!!?? Ehhh, nä! Jag väntar ingen helpall!! Det visade sig att det var grabbarnas premie för jutidningsförsäljningen, en cross 125cc. Så snurrar tankarna igen då… VART sjutton ska vi ställa den då?? Ute i snön?? Ja, han fick lov att komma om 20 min. så har jag förhoppningsvis hittat en lösning till dess. Ringer F igen. VART vill DU ha den? Vi kom överens om att det får bli på infarten till huset, den kan ju inte vara så tung att den inte går att flytta?

 

 

Hem från leksaksaffären då, där möts jag av dels koppel mitt på hallgolvet, Timmy vid datorn. Och som kronan på verket, två understimulerade odjur ;)Märkligt nog hade de inte blivit mindre understimulerade av sina märgben :O Gör ett tappert försök att reda ut virrvarret med hundar, koppel, väskor och kassar… Gick sådär… Ringer igen till Fredrik… Blev det några skidor? Jodå, ett par. Vet inte ens varför jag ringde, för jag hade ändå inte ro att lyssna på vad han sa ;) precis som vanligt alltså…

 

Ropar på Timmy, undrar ju liksom hur det går med kläderna?? OCH om han röjt på sitt rum, OCH om han rastat Häxa? Timmy svarar lagomt frånvarande, från datorn, kläderna kommer hinna torka, rummet ska hann börja med nu, och Häxa hade han visst glömt bort… Innan jag hinner reagera, så ändrar han sig och kom på att han visst rastat Häxa, men nästan glömt bort att han vart ute (men VEM är han släkt med??)

 

 

Ringer F IGEN, nu för att kolla att han verkligen köpt knäskydden (drar ihop sig till match nu). Funderar på detta med mat… Inser att klockan är snart fem. 17,30 ska Timmy köras till tegnér för samling, 17,30 ska Mamma och Bengt köras till bion. 18,00 Ska Hampus på kalas (och alla vet ju vilka bestyr det är innan han är kladd inför sånt). 18,30 ska vi vara på innebandy *suck* Vi äter ikväll istället… Barnen har ju käkat iaf…

 

DÅ ringer min kära lillebror, Kim, som inte är här allt för ofta. Vi (han och Diana) tänkte komma och hälsa på! :) Jamen, FINE! Antingen får du komma mellan 17 och 17,30, eller 17,30 och 18,00, eller mellan 18,00 och 18,30. Sista alternativet är att vi träffas på tegnér :) Det var vad jag kunde erbjuda… Jaja, dom var redan på väg, så det fick gå hur som… Ringer F igen! Köp med fika hem.. är du på väg, förresten?? Dom ska ju samlas snart…

 

Då ringer Mamma! Kan du komma en kvart tidigare?? Så jag får låna din mascara? Men va? VAD händer nu med mitt tidsschema??? Jaja, jag kommer 17,15 då… Sekunden senare, mitt i hundrastningen, ringer hon tillbaks och säger att jag kan komma den tiden det var bestämt från början, hon hade hittat mascaran (men VEM är hon släkt med?)

 

Rusar upp på övervåningen, för att byta om. Där möts jag av Timmy som fortfarande sitter i godan ro vid datorn (fullkomligt avslappnad) HUR går det med dina kläder??? Samtidigt ser jag några sladdar jag inte brukar se, på väg in i badrummet… (har ännu inte noterat ljudet) Slänger en snabb kik i badrummet… Där, på handdukstorken hänger Timmys kläder. På vägen dit går det två ihopkopplade förlängningssladdar. De leder till Timmys skrivbordsstol (i badrummet??), på den är hårtorken monterad. FULL blås på de snart torra kläderna! Jaha! Nöden har ingen lag, eller någon annan bra klyscha, kanske passar in?

 

Mitt i detta bryter Hampus ihop, boxer fungerar inte. Signalfel! Jamen, vad sjutton sätt på en film då!! DET ligger långt ner på priolistan just nu!

 

Kim och Diana kommer, ringer Fredrik IGEN! VAR är du?? Timmy samlas snart, och jag kan omöjligtvis skjutsa Timmy, Mamma och Bengt OCH vara social med lillebror samtidigt!! På god väg… Fredrik kommer, hinner säga hej till Kim, vänder i dörren för att skjutsa Timmy. Lägger över på Kim att skjutsa Mamma, medans jag fixar kaffe och fika. Kim kommer till Mamma, Bengt muttrar att de är för tidiga. Mamma svarar, jamen det är Malin fel! Hon brukar vara sen, så jag sa tidigare än vad vi egentligen behövde!! Ehh! Jaha??

 

Kim och Diana kommer tillbaka, även Fredrik. Hinner med en snabbfika innan det är dags för att skjutsa Hampus, som för övrigt blir tokuppvarvad bara av Kims närvaro *gahh*

 

Det hela slutar med att vi åker hela högen till innebandyn och kollar. DET är ju det mest avkopplande man kan göra ??!!

 

 

NU njuter jag av ett glas vin vid datorn, Fredrik kom precis hem efter att ha förflyttat crossen till lämpligare förvaring. Han har lovat att hämta Hampus från kalaset. Tycker väl att jag börjar slappna av nu… Ända tills jag hör en burk öppnas??! Men VAD gör du??? Öppnade du just en öl??? (ropar från övervåningen) Fredrik helt lugnt, Jaaaa. Men VA??? Du skulle ju hämta Hampus!!?? Jag har ju druckit vin! Och jag öppnade just en Fanta, svarar Fredrik….

 

 

MEN! NU leder jag iaf VM i ordbajseri :) Och inser samtidigt att det är avstressande att skriva… *nästan lugn nu*


Kommentarer
Postat av: Linda

NEJMMEN FY FAAN ...nu är jag totalt uppstressad hela natten tack vare din dag !!:)) å jag som trodde JAG hade en av helvetets snåla dagar med tid i dag !

HERREGUD Malin lägg dig i badet!

2011-02-25 @ 21:28:56
Postat av: Gitsie

Du är allt bra underbar du vännen och du vet väl vad de säger och som är mitt motto. Ordning är för vanliga människor, vi genier behärskar kaos. ;)

2011-02-26 @ 07:49:19
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0