Blogga eller inte blogga?

Ja, det är frågan… Den här bloggen är sååå mycket Häxa… Flera gånger har jag varit på väg att skriva ett lååångt blogginlägg, men varje gång läst tillbaka lite i bloggen först… Samma resultat varje gång, nedstämd och ingen lust alls att skriva längre…

 

Men nu så, har jag läst tillbaka lite igen, och ska försöka få till något ;)

Vad jag funderar på är om jag verkligen ska ha kvar bloggen? Vad ska jag skriva om? Visst händer det massor med kul och intressanta saker, men jag har ingen större lust att blogga ingående om jobbet… Fotat har jag inte gjort på evigheter, så någon fotoblogg lär det inte bli ;) Och de som känner mig kan säkert räkna ut att det lär aldrig bli någon ”dagens-outfit-blogg”, det är liksom inte jag ;)

 

Så, den som lever får se… fortsätta blogga här, byta till annan blogg eller inte blogga alls…

Jaja, jag tycker ju det är ganska kul att skriva, vi får väl se vad blir :)

 

Hursom, så är jag helt tillfreds med beslutet att omplacera Häxa :) Det känns superbra!! Tack vare facebook blir man ofta uppdaterad om att hon har det bra, trivs och blir ordentligt aktiverad! DET gör att jag mår bra :)

Att slippa behöva fundera på- ”hade hon haft det bättre här?”, ”har jag tagit rätt beslut”, ”blir hon verkligen ordentligt aktiverad och omtyckt?” osv….

 

Alltså, jag saknar verkligen Häxa massor, men jag VET att hon har det så bra :)

 

 

Efter att ha varit iväg på första seminariet på utbildningen, kan jag inte låta bli att dra paralleller mellan jobbet och hunderiet ;)

 

Som sagt första seminariet… Tre dygn instängda på ett hotell med 29 likasinnade ICA-dårar ;) PRECIS samma sak som att vara på hundläger och bara nörda hund :) Skillnaden är bara den att man nördar jobb ;) Och jag tycker det är minst lika kul=)) För hur det än är, även om jobbet är just ett ”jobb”, så är det även ett sort intresse för mig, precis på samma vis som hunderiet.  Vad gör ett intresse?? Säkert olika för olika människor, men för mig så ska ett intresse innebära: utveckling, ständigt lärande, utmaningar, träffa nya människor att lära av och självklart någon typ av tävling ;) Både jobb och utbildning ger mig allt detta, precis som hunderiet gjort =)

 

Vad jag försöker landa i just nu, är väl själva pluggandet… Jag har ju lyckats ta mig igenom skolan tidigare utan någon som helst större ansträngning. Bara åkt med liksom…

Skillnaden nu är väl den att jag har lite högre mål än ett G ;)

 

ALL IN, alltså =)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0