Laddar....

Imorgon är det dags för vår första lägre-tävling :) Söndag kör vi nr 2 :)
Först på tur är en lägre-sök i Karlsborg... Gahhhh! Blå faran hämtar upp resesällskapet 03,30... Det finns ju stunder, då man undrar om man har en skruv lös ;)
Tycker det är okristligt tidigt att ha samling kl 07,00, men så är det :) Bara att gilla läget, typ...
Var iväg en sväng med Ulli till klubben, för ett pytte genrep, eller lite quickfix, kanske man ska kalla det ;)
Passade på att läsa lite i regelboken också :) Inser att det finns vansinnigt mycket att dra poäng på i söket... Vi får väl se hur det går! Målet är iaf att genomföra hela tävlingen med en bra känsla, alltså att ha kul :)
Tyvärr har vi haft lite bakslag (nja, inte bokstavligt talat!) i söket de senaste veckorna :)
Med tanke på att det är en hel del saker som inte alltid fungerar på träning, kan jag kanske inte begära att ALLA de sakerna plötsligt ska fungera på tävling ;)
Men vi ska testa iaf, hoppas vi klarar söket, så vi får köra hel tävling. Nyttigt för oss båda med lite tävlingsrutin :D
Söndag styr jag blå faran uppåt istället :) Då blir det lägre-spår i Torsby :)
DET kan gå hur som helst!!! Har det sista varit såååå nöjd med spåret, har känt mig så trygg bakom Pjäx... Ända tills förra veckan....
Jag och Ulli var ute i skogen och la spår till varandra. Jag ville ha ett spår, som jag inte visste något om. Jag ville heller inte att Ulli skulle gå med, utan så tävlingslikt som möjligt. Jag har möjligen liiiite svårt att lita på min hund ibland ;)
Det enda jag visste var att det på sia ställen var rejält risigt och tätt, långärmad på alltså :)
Släppte på Häxa, spårar såååå bra! Jättebra känsla! Tuffar på till första pinnen, forstätter spåra kanon. Kommer till det täta, skitsvårt att ta sig fram, tappar linan... Ser att Häxa markerar, hinner väl tänka att det var väl nära att lägga andra pinnen så tätt efter första. Men jag tjoar och berömmer iaf....  Då hör jag ett skrik, ett sånt där riktigt hjärtskärande skrik. Jag rusar genom snåret i vild panik! Häxa var kanske 15m framför mig, skriket fortsätter. Vid det laget trodde jag att det var Pjäx som skrek som en fjällräv!! Såg framför mig att hon höll på att bli uppäten av en grävling, jag fullkomligt vrålade hela vägen fram.... När jag närmar mig, ser jag att Häxa slår med tassarna, när jag är framme inser jag att det är ett liiiitet råddjurskid hon försöker leka igång! Hon slog med tassarna och kastade sig fram och tillbaka...
Får fullkomlig panik igen! Tror att hon typ tuggat sönder den lilla.... Men jag fick fatt på Häxan, och det lilla kidet skuttade iväg. Tack och lov såg det inte skadat ut, men förmodligen helt vettskrämt! Stackars liten!! Jag stog kvar några sekunder (tror jag), trodde jag skulle börja grina där inne i skogen, var så jäkla skärrad!! Först trodde jag att min hund skulle bli uppäten, sen trodde jag att hon upp något.....
Hur som stod jag ju där, och Häxan såg hur det lilla kidet skuttade iväg.... Himla käck retning i ett spår....
Ingen aning om vad detta gett henne för minnesbilder.... Direkt på kvällen var jag ute och spårade igen, för att se lite hur hon var. Gick kanonbra! Tack och lov!! Men jag har ju ingen aning om vad som händer om vi korsar ett viltspår.... Den som lever får se ;)
Hur som!!! Nu laddar vi för att klara specilaen bägge dagarna, så vi får genomföra två tävlingar med GOOOOOD FEELING :)
För övrigt så går min hjärna på högvarv (mer än vanligt, alltså), händer jäkligt mycket kul saker nu!! Vet bara inte riktigt hur jag ska pussla ihop mitt liv det närmsta året ;)
Eftersom det aldrig blir mer än 24 timmar på dygent, trots önskemål, så får jag väl sova mindre.... eller nåt....
Har ni sett den förut??? Förmodligen... Har knappt fotat något alls de senaste månaderna...

Kommentarer
Postat av: ulli

Här håller vi tummar och tassar för helgens bravader!!! Ses tiiidigt på söndag morgon:) (är glad för att det inte är lika tidigt som imorgon)

2011-08-12 @ 21:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0