Utvilad!

Jaha? Vaknade 06.00 imorse och var pigg?? Hör inte till vanligheterna precis ;) Det tyder på en speciellt perfekt gårdag. Om Häxa fick bestämma, skulle nog varje dag se ut som den gjorde igår ;)

 

Hade inget alls inplanerat, mer än att jag tänkte testa fastrullen på Häxa.

Fick med mig Fredrik ut i skogen på en rejäl promenad. Grått och trist väder, men en härlig runda blev det :)

 

Placerad Fredrik på ett fält för att göra några markeringsövningar med fastrullen. Första skicket fick han hjälpa henne att vicka på rullen. Skicket efter väntade han ut henne och efter några sekunder grep hon den själv :) De nästföljande grep hon den direkt, duktig Pjäxa :D

 

Hem en stund och fika med Mamma. Ett par timmars ”göra-absolut-ingenting”, HÄRLIGT :)

 

Sen åkte vi ut till klubben för att möta Ulli och Ozzi. Så härligt att kunna träna på gräsmatta igen!!! Som jag längtat efter det :)

 

Jag la ett spår till Ozzi först. Efter det blev det några markeringsövningar på Ulli, öppet på planen. Hon har helt klart fattat galoppen, och griper rullen fint. Sista skicket på planen tar hon rullen tidigt, men springer ändå fram till Ulli innan hon vänder i full fart till mig. Antagligen för att Ulli satt synlig? Flyttade in Ulli i skogen, då rusar hon upp riktigt nära innan hon tar den! Bra där :)

 

När det var min tur att köra lydnad, hade jag bestämt mig för att köra appellydnaden, så tävlingsmässig som möjligt. Bra tillfälle, eftersom Ulli är ganska ”ny” för Häxa, att kolla av hur vi ligger till :)

 

Linförigheten gick bra, givetvis lite smådetaljer, som att Pjäx nyper i fickan på västen när hon tycker det är dags för belöning ;) men i det stora hela börjar linförigheten se bra ut :)

 

Framförgåendet låtsas jag att det inte finns ett tag till ;) Om jag tillräckligt länge totalignoerar det momentet så kanske det försvinner??

 

Läggandet är jag helt nöjd med. Inte så mycket mer att peta i där just nu…

 

Inkallningen, ja, där går det fort! Väldigt fort, och väldigt lång bromssträcka ;) Resulterar såklart i en rejäl smäll på mina ben i ingången! Detta måste jag ta tag i…

 

Apporteringen som vi fått slita en hel del med, börjar nu se hyffsad ut. Bra fart ut, bra gripande, bra fart in, inget tugg, mindre bra avslut. Träna mera! :D

 

Hoppet vete sjutton vad jag gjort för fel! Hon hoppar ut bra, men sätter sig ALDRIG på första kommandot??!! Dk, så sätter hon sig klockrent. Hoppet tillbaka och ingången är ok. Får fundilera på detta under dagen och testa senare :)

 

 

Summan av det hela då- Ja, jag är ganska nöjd. Det dyker inte upp några otippade ”fel”, när jag sätter ihop momenten :) Nu ska vi fila vidare på lite detaljer!

 

Avslutade med en plats, tillsammans med Ozzi. Första gången Häxa ligger med någon annan än Inez. Såg inte ut att bekomma henne ett dugg, BRA!

 

En riktigt bra träningsdag, som avslutades med tacos och film :)

Antagligen därför jag är så pigg nu :) Att det dessutom händer BRA saker på andra plan gör nog sitt till, detta kommer bli ett mycket bra år :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0