Höga höjder!

Äntligen har vi fått tummen ur! Vi har varit på väg att måla om huset i tre år nu... Varje sommar har Fredrik tvättat huset, för att vi ska måla. Av olika anledningar har det inte blivit av... Även i år tvättade han hela huset. Förra veckan kom vi överens om att vi MÅSTE måla huset i år! Annars måste han tvätta nästa år igen! Finns ju liksom roligare saker att pyssla med ;) Väl sent påkommet, egentligen, men vad göra! Färg inhandlades, nu var det bara att sätta igång :)

Det är ju verkligen knappt med tid att måla nu, väldigt fuktigt både på morgonen och kvällen. Endast några få timmar mitt på dagen som är bra, OM det är uppehåll ;)
Större delen av målningen faller på min lott, då Fredrik är hemma alltför sent under veckorna...

Så väl inga större problem i detta, tycker det är ganska kul att måla :) Enda lilla haken, skulle väl vara att huset är ganska högt då. Eller, VÄLDIGT högt kan man säga! Men, men, det kommer gå bra, bara jag inte tittar ner (intalade jag mig).

Så häromdagen hoppade jag i målarkläderna och skulle sätta igång... Tre stegar hade Fredrik tagit fram. En kort och två långa. De två långa var nog tanken att man skulle sätta ihop till en jättelång, men det tyckte jag såg alldeles för osäkert ut, så det bestämde jag mig fort för att skippa :)

Stegen rest mot väggen, och jhag står och glor som ett fån upp mot toppen på den, jäklars, vad högt det är! Jaja, hinken i ena handen och penseln i den andra började jag klättra. Hela tiden mummlandes "det går bra, bara jag inte tittar ner, det går bra, bara jag inte tittar ner" Undrar om någon hörde mig? Hinken hängdes upp på översta steget, verkade ju ganska lämpligt... Jag stog kvar några steg längre ner, konstaterade att för en gångs skull är jag på tok för kort! Klättra vidare, fortfarande med samma mummel " det går bra, bara jag inte tittar ner". Till slut har jag då kommit nog högt upp för att nå, då står jag på översta steget och konstaterar, att nu vå¨gar jag ALDRIG titta ner! Hade dessutom inget att hålla i, hela stegen var ju liksom under mig.... Nu var det bara att börja måla! Bara? jomen visst! Färgburken hängde ju på samma steg som jag hade mina fötter, alltså var jag tvungen att böja mig ner OCH kolla neråt! Uhhh!

Jaja, det går bra iaf, trodde väl att jag skulle vänja mig vid höjden, men det är fortfarande lika läskigt, när jag ska högst upp. Men det blir väldigt snyggt :) Om det nu blir klart någon gång :)
Nog om målning!

Träningen med Häxa går framåt :) Vi jobbar på både med spår, upplet, sökövningar och lydnaden. Hon är verkligen en liten pärla att jobba med♥ Tröttnar aldrig och hela tiden så glad :) En fröjd att träna med, själv är jag nästan alltid på strålande humör efter ett träningspass :)

Sök har det varit alldeles för lite gruppträning, men jag har kört en del själv. Både med hjälp av sönerna och folk man träffar på lite här och var ;) Funkar bra!

Efter att jag fick lite hjälp att tänka om ;) så håller vi nu på att lära in rullmarkering! Verkar inte vara några som helst problem för lilla Pjäxan :)
Förhoppningsvis blir det sökträning till helgen:)

I början på oktober  ska vi på sökläger! Ska bli sååå kul :) Och välbehövligt för vår del :)

Spårat har vi gjort en hel del, med blandat resultat.... Jag håller på och fundilerar på detta ;)

Lydnaden tycker jag att vi är på väg åt rätt håll, börjar hända lite nu :) Inga färdiga moment, men jag är nöjd med hur det ser ut nu. Framförallt så har hon sååå härlig inställning till träningen :) Hon tycker det är riktigt, riktigt roligt :)

I oktober åker jag och Linda  på kurs över dagen till Frida Wallén. Förhoppningsvis är hjärnan fylld med nyttiga tips efter den dagen :)

Även Baloo får sig självklart lite träning då och då! Men endast sånt som han tycker är kul ;) Och han lever upp och blir så himla glad, så fort man plockar fram klickern. Han är så underbart söt, när han testar hela sitt register ;)

Idag fick han kolla på när Häxa letade prylar i skogen, supertaggad fick han visa lillasyster, att han kan minsann är KUNG på att leta prylar♥ Idag gjorde han precis allt rätt lilla Prinsen :)
Att Häxa satt uppbunden och fick titta när Baloo letade, tyckte hon var fullkomligt orättvist!

Fortfarande inga nya bilder... Hinner aldrig fota...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0