Förvirrad!

Som de flesta säkert redan vet så är ju jag av den förvirrade typen :) Jag är liksom aldrig oförvirrad, utan alltid mer eller mindre rörig. De dagarna jag jobbat heldag (idag) är jag mer förvirrad än vanligt ;) Ibland är det nog påfrestande för omgivnigen, men för det mesta drabbar det bara mig själv :)

Idag skulle jag göra korvgryta med falukorv. Ingen i huset är speciellt stor i maten, alltså går det bara åt en halv falukorv. Strimlade ena halvan till maten den andra halvan la jag i platspåse för att frysa in. Självklart är jag såååå ordningssam så jag stoppade tillbaka rullen med 3-literspåsar i nedersta lådan när korven landat i frysen! :)

Stökade ock röjde en stund i köket. Under tiden maten puttrar på spisen ska Häxa få sig ett litet träningspass i trädgården...

Gör iordning lite träningsgodis... Dyker ner i nedersta lådan för att plocka fram rullen med plastpåsar, blir liksom liiite mindre kladdigt i fickan om man har påse ;)

Eftersom det var en heeelt vanlig förvirrad dag, så hittade jag inte rullen med påsar i nedersta lådan, dock så hittade jag en halv falukorv i påse... *suck*
Första blixtrande tanken- Men HUUUR har den hamnat där??? Och VAR är plastpåsarna?

Sansade lilla hjärnan en liten stund och kunde snart räkna ut hur det gått till!! :)

Rullen återfanns efter en liten stund, snyggt och prydligt på hyllan i frysen :O

En till i familjen förvirrad! ♥


Kommentarer
Postat av: Ulli

Känner igen det där....Jag slängde b-hn i tolatten istället för tvättkorgen en gång, kan tillägga att det dröjde ett tag innan jag kom på det..Som tur va spolade jag inte:)

2010-09-24 @ 10:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0