Ångestladdat!

Efter flera veckor i fel bil, alltså BMW:n, familjens ICKE-hund-bil, har jag gjort mitt bästa för att göra även den till en RIKTIG hundbil! FULL med prylar, massor med påsar med snitslar (har haft elittävling), vattenflaskor, leksaker och alla kläder som kan tänkas behövas.

 

Nu var det då dags att byta tillbaka till den riktiga hundbilen, bussen. Har väl egentligen varit dags för det ett tag, men man kan ju få lättare ångest av att kika in i en bil FULL med prylar…

 

Ikväll tog jag iaf tag i saken och rensade ur och flyttade över till bussen :) Passade även på att röja lite i alla lådor och inventera uppletandekassen. Häxa stirrade storögt på mig, när alla hennes favoritprylar bars in i köket! Vad ska kärringen hitta på nu??

 

Lika storögt tittade hon på mig när jag försvann ut ur köket med alla saker, utan varken upplet, spår eller  sökträning ;)


 

Taktiken för röjandet var följande : Plocka ur ALLT ur BMW:n, placera detta på backen och sen sortera in det som ska in i bussen.

Inser alldeles själv att man är lätt miljöskadad när allt ligger utspritt på marken, i ögonvrån ser jag en påse med snitslar blåsa iväg och jag ryter: NEJ!!! S T A N N A!!! :)

 

För övrigt så har årets sista tävling gått av stapeln. Alltid ganska körigt sista veckan, med tusen bollar att hålla i luften :) Tävlingen flöt på bra, tack och lov blev jag avbytt i sekretariatet på eftermiddagen, TACK för det. Där tjänade jag in ett par timmar, hade lite att stå i då vi skulle få trevligt besök på kvällen :)

 

På tal om att tjäna in timmar! Det känns ibland som att man konstant jagar den där timmen som saknas på dygnet. Förra helgen är ju helt klart den bästa på HELA året! Utan att göra ett smack, så får man en extra timme på dygnet! Tänk om det kunde vara så varje helg :)

 

Träningen med Häxa rullar på. ÄNTLIGEN har tävlingskalendern kommit ut, nu ska här planeras för nästa år :)




Kommentarer
Postat av: Anette W C S

Ja, den där timmen jagar man ständigt! Mycket bra skrivet!

Tack för en bra tävling!

2010-11-04 @ 09:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0