Lärdomar...

Tänk att man lär sig något nytt var dag??!!

Jag har allt sedan förra årets kalla och snöiga vinter gnällt en del om "vad hände med den globala uppvärmningen?" Som ni säkert kommer ihåg hade vi den kallaste och mest snörika vintern på evigheter förra vintern. Även kommande vinter spås bli ruskigt kall, vilket hittils verkar stämma allt för bra :(

Nu har jag fått förklarat för mig... Den globala uppvärmningen som det pratas om i många sammanhang existerar tydligen, men inte just hos oss ;) Det finns bara en viss mängd kyla på jorden (likaväl som det alltid finns en viss mängd regn), vilket betyder att: när vi har det ovanligt kallt här, är det ovanligt varmt någon annanstans.

Detta i sin tur måste ju då betyda att det varit ONÖDIGT varmt någon annanstans i över ett år!!! HELT klart är ju då att jag befinner mig på fel plats och har gjort det ett tag...

Andra saker jag  lärt mig idag:

*21 minusgrader är förbannat kallt, oavsett hur varmt det är någon annanstans!
*44kg rottweiler kan inte springa runt på ett framben, hur gärna han än vill, med köldkramp i de tre övriga. Min gissning är att det måste ha med den där tyngdlagen att göra...
*Liten söt mallefröken störs inte det minsta av varken snö eller bitande kyla. I snö kan man rulla sig, åla sig, gräva långa gångar med lång nos, hoppa, gräva stora gropar osv. osv, bara fantasin som sätter gränser...

Ja, det var väl dagens lärdomar, det...

Nu har jag fyllt upp frysen med träningsgodis igen. Har planer på att inta Mammas hus inom ett par dagar,har bara inte meddelat henne än ;) Hon har en VÄLDIGT lång och rak hall, som jag och Häxa kan ha god användning för ;)

Jag har en plan ;)














Kommentarer
Postat av: Linda

Nyttiga lärdomar du :))



Ja då som hängt termobyxorna utanför toaletten då DEn platsen VERKLIGEN saknar NGN form av uppvärmning ...problemet är bara att då de väl är på & kisseblåsan på väg att tömmas i hallen så inser jag att de måste ned jävligt fort igen då jag entrat detta ASKALLA land ...



Min funderingar är HUR STOR HALL din mamma har ?!!??Rymms det en Linda & en galen 35 kg rottweiler?

Kram

2010-12-08 @ 08:21:25
Postat av: Sanna

Kan inte skicka meddelande på fb så jag provar här...Vi har specialbeställt täcke med hel mage, rumpa, lår och halvärmar; softshell med fleecefoder - verkar jättebra så här långt!

2010-12-09 @ 22:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0