Julen närmar sig...

Ja, nu närmar sig julen med stormsteg :) Finns absolut inget som talar för att det INTE ska bli en vit jul i år...
I stort sett i hela mitt vuxna liv, har det gnällts om att vi aldrig har vita jular, att julen regnar bort, ingen riktig jul utan snö osv. osv. Jag minns att vi bara för ett par år sedan diskuterade att mina småbröder minsann aldrig hade upplevt en riktig vinter! En "riktig vinter" innefattar ju då massor av långvarig kyla och minst lika mycket snö! SÅÅÅÅ! Nu har dom, och alla i deras årskullar, gjort det! Två år på rad dessutom!

Det är just nu -19 här och snön vräker ner! Kan det ens snöa när det är så kallt???
Missförstå mig rätt, jag tycker faktiskt det är mysigt med vinter, men vad hände med "landet lagom"? Det behöver inte vara så himla MYCKET snö! Och det behöver framförallt inte vara så J***A kallt! PUNKT!


Träningen är just nu, minst sagt, bristfällig.

Efter första snön kom, tinade det ju givetvis, så allt vitt blev till supervass skare. Uppepå det har det kommit ny snö. Ena stunden tror man att det bara är ett par cm. snö, för att sekunden senare sjunka ner till knäna....

Jaja, vi försöker så gott det går iaf. Lite träning inomhus och lite ute... I Häxas tycke är det verkligen med betoning på LITE! Hon går mig verkligen på nerverna nu!

Biabädden (som hon haft sen hon var liten), gav hon sig på häromdagen. Skumgummi i hela köket när jag kom hem... Kom på världens snilleblixt! Stoppade i det som var kvar av bädden i ett påslakan och virade runt! *supernöjd över min ide*

Jodå, idag hade hon även gjort pulver av det OCH det som var kvar av bädden...
Efter lite "prat" på fb, så har jag nu kommit på lösningen på problemet :) Jag ska anlita någon som gjuter en bädd i armerad betong i "biabäddsformat". Hela betongbädden kan sen kläs in i något brandslangsliknande material, eller i nödfall, silvertejp :)


För övrigt har Häxa just precis nu tömt den nya vattenskålen, vi ställt ut. Tydligen så duger inte dom två som vi redan har, utan hon vill helst dricka ur en grön med röda fötter... Jaja, vi har haft ett litet utvecklingssamtal om det nu... INTE RÖRA!

Alltså, har vi precis tagit in granen... Lite bekymrad är jag allt hur detta ska gå? Än så länge står den bara där, utan något som helst pynt. Hon har redan varit där och testdragit lite i grenarna (har utvecklingssamtalat om det också), hur ska det då bli när den blir full med skinande tennisbollar och glittrigt kampsnöre???

Återkommer antagligen i det ämnet...










Justja! Åter till överskriften ;) Julen närmar sig ju... Och jag är ovanligt avslappnad :) För första gången någonsin ska vi fira HELA julen "borta". JA, inte speciellt långt bort, men inte hemma iaf ;) Kvällen innan julafton packar vi in hundar, ungar, julklappar och allt vi behöver och beger oss hem till Mamma & co. Bägge bröderna kommer också och sover över, ska bli så mysigt att umgås och mysa ett par dagar :) Jag gissar att Mamma och Bengt glatt vinkar av barn och barnbarn på juldagen, så att de kan få vila öronen ett tag när vi gett oss iväg. Det har ofta en tendens att bli mycket, långa och högljudda diskussioner när vi kommer ihop alla tre syskon. Lägg därtill en sällan skådad envishet på oss alla tre ;) men kul har vi, och det är ju huvudsaken ;)


Kommentarer
Postat av: Sanna

OM du ska ha gran inne rekommenderar jag att du säkrar med wire och kraftiga krokar i bärande vägg...då är det iaf "bara" pyntet som dör.

2010-12-21 @ 22:13:28
Postat av: Sharon

Varma julhälsningar från Köpenhamn!

KRAAAAM

2010-12-22 @ 09:21:02
URL: http://smedsbo.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack för svret och vilka fina hund bilder! :))



Nej jag har läst på nu att man inte behöver ha det i kameran, utan i objektivet :) Har inte ens bildstabilisator i min nuvarande kamera :)

2011-01-03 @ 10:34:22
URL: http://jennyjanssons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0