Födelsedag igen :)

Ja, födelsedagarna duggar tätt hos oss i augusti.

Imorgon är det Prins Baloos tur att fylla år, hela fyra år blir han ♥

Dessa fyra åren är verkligen fyllda med så mycket! Glädje, frustration, massor med skratt, slemmiga pussar, uppgivenhet, erfarenheter, hopplöshet, men framförallt, MASSOR med kärlek! :love:

Jag kan ju lugnt säga, att det har inte varit en helt lätt hund alla gånger, men jösses vad jag lärt mig på alla fel man har gjort. Undrar HUR många timmar jag legat sömnlös och analyserat våra problem? För att inte prata på HUR många timmar mina härliga vänner har lyssnat på analyserna och hjälpt mig på vägen :blush:

Vi kom inte alls dit det var tänkt tävlingsmässigt, inte ens en debut faktiskt :blush: Jag är ju som bekant en tävlingsmänniska av den värre sorten, större delen av mitt liv går ut på att tävla ;)

MEN (som jag skrivit tidigare), först och främst måste det vara kul, jag vill verkligen inte tävla på bekostnad av glädjen. Och med alla de konflikter jag och Baloo har haft, så kan jag nu konstatera att både han och jag trivs bäst med att strosa runt i skogen, spåra för skojs skull, leta upp barnen som gömmer sig, uppletande OCH smälla igen skåpluckor så det dånar i köket ;) DET kan han göra om och om igen ;)

Detta i kombination med att jag fått hjälp med att styra upp honom i vardagen, gör att jag har aldrig tidigare upplevt att han är sååå välmående och tillfreds som han är nu :thumbup:  Och det är ju ändå viktigast av allt :)

Min tävlingslust kommer jag förhoppningsvis påv utlopp för med Häxa :)

Jag har rotat i mitt lilla bildarkiv (som jag är sååå glad att jag har). Jösses vad mycket minnen jag har med denna galenpannan. Jag har flera gånger fått höra att jag tar så "roliga" bilder på Baloo. En tunga som slänger där, ett öra som är på sniskan där eller någon annan lös kroppsdel som lever ett eget liv ;) MEN, det är PRECIS så som Baloo är! När han springer är han som en riktig klumpe-dumpe. Bromsar nästan alltid lite försent, det vet de flesta som varit med Baloo i skogen. Angelica påstår att Baloo är som en hovnarr, det är bara en sån där mössa emd bjällror som saknas. Det ligger en hel del i det :blush:


Här kommer en hel hög med bilder, utan någon som helst ordning ;)


Som sagt, inte alltid ALLT är på plats...


Var det NÅGON som sa att det var enkelt att fota denna hund???



Alltid med glimten i ögat och tungan på sné :cool:


Pulverisera halvruttna stubbar är en av Baloos stora intressen...


Sååå vacker ♥


Men återigen, inte alltid så lät att fota ;) Snygging ;)


Det här ÄR Baloo! Men va? VAD sa du nu? Nä, jag hörde nog aldrig att du sa något alls...


De flesta tikar tycker att Baloo är ganska jobbig och närgången. Ser ut som han hånglar emd Jessie här, men de delar bara tennisboll...


:love:


Baloo älskar att pussas, och jag kan lvoa alla, att med denna tungan kan han göra det ordentligt :)


Pussar från denna varelse avstår jag tills en har tinat något...


Sprida slem runt sig, är ett av Baloos hetaste raggningsknep, tror han....


Så var det tungan igen då... Den dyker upp här och var...


Flying rottis :)


Japp, TUNGAN!



Oavsett överdimensionerad tunga, rullad svans och vad det nu är, så är Baloo den FINASTE! ♥

Har suttit och gått igenom massor emd bilder nu. Jag kommer ihåg när varenda bild togs. Tänk så mycket minnen man skapar på bara fyra år?

Jag är såå glad att det ar just Baloo som flyttade till oss och jag hoppas han har massor med glada, friska år kvar!

Grattis Baloo ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0