Tillfreds...

Känner mig just nu väldigt tillfreds... Känns konstigt faktiskt. Med tanke på att det heeela tiden är fullt upp, så känns det ändå så bra!! Jag gillar ju när det är fullt upp, såklart! Dessutom gör jag bara saker jag själv vill ;)

Detta innebär såklart att jag släppt en del på någon typ av prestationsångest ;) Ångest är ju ett stort ord iof, så kanske prestationskrav passar bättre?  Eller så är det så att mitt kontrollbehov har lättat liiite, liiite ;) Även jag inser att jag inte kan vara med och styra överallt hela tiden ;) Nyttigt både för mig och omgivningen! :)


Fokus läggs helt enkelt mest på de saker jag prioriterar mest just nu! Familjen, jobbet och utbildningen :) Typ i nämnd ordning...


Såååå förra året bakade jag knappt något julgodis (minns inte att jag bakade alls, föresten...), skickade Fredrik att köpa alla julklappar och en hel del annat ;) BRA gjort för att vara mig, faktiskt :)

I år då?? Japp, det fortsätter!

Idag är det den 7 februari och jag har inte ens städat ut julen!! De ni!! Snön är kvar på fönstren och alla julsaker står kvar! Jag gillart inte, men prioriterar det ändå inte ;) Har helt enkelt viktigare saker för mig! När jobbdagen är slut är det läxor och matlagning. Tiden efter det är det umgänge med barnen som gäller, kvällen avslutas alltid med ett långt, varmt bad tillsammans med barnen! DET stavas livskvalité ;) Det som ska göras utöver det, får helt enkelt göras på helgerna, svårare än så är det inte! Har vi viktigare saker för oss på helgerna, ja, då får det andra vänta :) Sprättlätt :)

De senaste helgerna har minst sagt varit fullteckande med viktigare saker än tråksaker, och jag har inte ens dåligt samvete! GÖTT! :)


Möjligen att det kan finnas lite tid för städ till helgen, den som lever får se :)


Ytterligare en sak som gör mig sådär löjligt tillfreds då... Vilka unedrbara människor vi har runtomkring oss! Jag/vi har ju varit ute och flängt en del det sista... Det skulle vara helt omöjligt utan all hjälp vi får :)  Barnen blir så väl omhändertagna av Mormor/Morfar och Farmor/Farfar. Baloo han har levt Prinsliv oss Sandra :) Tack snälla ni för all hjälp!! :)


EN sak till då, som gör mig sådär glad och nöjd! (finns en hel del för tillfället)
Alltså, jag vill varken diskutera personer eller barnen ingående i bloggen... Men, det gör mig förbaskat glad att mina barn har förmånen att ha så bra vuxna runt sig! Vuxna som faktiskt kan se lite utanför ramarna, att allt inte hela tiden behöver följa ett statiskt mönster. Alla har olika behov och olika sätt att lära sig på! OCh framförallt, att man kan se att ALLA är bra fast på olika vis :)
Jag gillar skarpt när jag får känslan att resonemanget är "jamen, hur svårt kan det va? klart vi löser det här" =) För övrigt så anser jag väl att det borde vara alla barns rättigheter att ha liiiite mer av det resonemanget runt sig!!


Nu taggar jag för en ny hemstudieperiod :) Ångrar väl lite att jag tyckte att det var mycket förra hemstudieperioden, för med facit i hand, så kan jag konstatera att det var INGENTING ;)


Men det spelar mindre roll, superladdad är jag :) Ser mycket fram emot hemuppgifterna , då det är mer konkreta saker som ska göras nu :)

Dessutom ska det grottas en hel del i siffror och statistik, och ja, det är ju en av mina mindre störningar, jag gillert ;)


Så ska det se ut! =)))


Ehhh!!?? Jaha!! Har  visst lyckats få till lite mer avancerad text, men det bjuder jag på, för jag vet inte hur jag får bort det =))


Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart att läsa Malin!

2012-02-28 @ 20:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0