....

Lika bra att börja med att varna för rörigt och osammanhängande inlägg... Min hjärna går just nu på högvarv (mer än vanligt). Ska försöka samla ihop allt, så gott det går, möjligen också läsbart. Att blogg.se vägrar dela upp i stycken gör det hela ännu rörigare, men inget jag verkar kunna fixa!
Here we go!!
Jag har fått nytt jobb, eller ja, inte hel nytt. En ny tjänst på mitt "gamla" jobb :) Vansinnigt kul, lärorikt, utmanande och otroligt motiverande!  En riktig utmaning för tävlings/siffer-idioten! MEN, så himla kul!!
Givetvis innebär nya tjänsten att jag jobbar betydligt mer än jag gjort tidigare...
I november ska jag dessutom påbörja en utbildning som sträcker sig över ett år. Den kommer innebära en del på "bortaplan", och en hel del pluggande för min del. Även detta är vansinnigt kul!! Jag har velat gå denna utbildning läääänge, och nu äntligen är det dags!
Eftersom jag är en "fan" av att lära nya saker så är jag tokladdad, både över jobbet och utbilningen :)
So far so good-typ...
Vad som då ställer till det i min lilla hjärna? Just, hunderiet....
(inte ofta jag har svårigheter att formulera mig, men detta är inte helt enkelt....)
Har funderat fram och tillbaka sen jag fick reda på vad som skulle ske på jobbet... Hur ska jag pussla ihop detta med mitt intresse OCH familjen? Vad jag vet är att, jag är banne mig itne beredd att offra bort en minut till från familjen... Där finns det likosm ingen rimlig tid att ta av.. OCH det förbannade dygnet har fortfarande bara 24 timmar...
Funderat en del på hur jag ska lösa det bäst.. Det är ju faktiskt så att det går att effektivisera träningen betydligt mer, än vad jag gjort. Ena tanken var att skippa söket, tar ju ganska mycket tid i anspråk, och istället satsa på spåret. Att överhuvudtaget träna i grupp flera gånger i veckan, som jag gjort tidiagre, går också bort. Tar tyvärr alltför mycket tid... Som jag skulle kunna lägga bara på Häxan...
För hur det än är, så har jag ju fortfarande höga mål med Pjäx... Då krävs det mycket och strukturerad träning, både lydnadsmoment, special och fysik...
Ju mer jag tänkte så här desto mer besviken blev jag på mig själv! Alltså, VAD är det som är så kul med hundträningan?? Jo, självklart är det ju utvecklingen, samspelet med hundet och allt det där, men det allra roligaste och mest utvecklande är ju lydnadsträningen med gruppen - söket där man får sååå mycket nyttiga tankar från både kända och okända - kurser för nya, inspirerande instruktörer - kennelläger, träningshelger osv. osv. skulle kunna fortsätta HUR länge som helst! Just den sociala biten är så viktig för mig i hundträningen! Alla nya männsikor man lär känna och får massor med erfarenhet av.... DET är kul!
Visst kan man göra underverk med ytte-pytte träningar på tex. lunchrasten, men det känns inte helt okej "över tid", om man säger så...
Sen finns ju en annan möjlighet... Inte ha så förbannat höga mål, utan bara "göra lite granna", men det är liksom inte jag! Jag kan inte se det framför mig!
Det är ju liksom samma med jobbet, jag har höga mål där med... Men kan man ge 150% både på jobbet och 150% på hundträningen? Utan att helt försaka familjen???
Gahh!!! Låter och ser jävligt deprimerande ut detta!! Men kontentan av det hela är att jag inte vet vad jag kan/ska göra med min lilla Pjäx... Självklart är det inga problem att ha henne på en lägre aktivitetsnivå än vad hon varit förut... Men hur länge? Visst är det så, att jag jobbar ovnligt mycket nu, för att jobbet och en massa uppgifter är nya... Men å andra sidan... Mina mål på jobbet finns ju kvar de också, och de sträcker sig ju inte över någon månad, precis...
Ibland önskar jag att jag hade liknade intresse som Fredrik (motorsport), är likosm sååå mcyket enklare att lägga det åt sidan ett tag... Det funkar ju inte riktigt så med djur (no shit, sherlock!)
Precis som jag skrev, så har jag tänkt massor på detta! Har ännu inte lyckats ta något beslut hur jag ska göra... Egentligen handlar det väl mest om vad som är bäst för Häxa, just nu är det ingen panik. Men jag måste ha en plan för framtiden... Det är bara det, att jag har ingen lust att göra upp den planen... Vore så mycket enklare om någon kunde ta det beslutet åt mig... Men vem F*N har sagt att allt ska va så enkelt!!??
Oj,oj rörigt och osammanhängande var det ja... Har egentligen massor med mer saker jag skulle skriva och formulera och vända ut och in på några gånger till, men det får va för nu...
Känner mig inte alls på humör...
Fina, underbara Pjäx ♥

Kommentarer
Postat av: AC

Lugn och fin... Ta inte ut några "sorger" i förskott! Du behöver faktiskt inte veta just NU hur allt ska läggas upp framöver! ;-) När du väl börjar din utbildning så kommer du se hur du kan använda din tid bäst! ;-)) Kram på dig!

2011-09-13 @ 21:53:05
Postat av: Angelica

Vill du ha ett bollplank eller bara någon som lyssnar så vet du var jag finns. Kram

2011-09-14 @ 15:06:57
Postat av: Sharon

Ahhhh, gott att läsa din blogg ..... Det låter precis som mitt lilla liv.... Fler moment, fler delar, fler aspeker - än det går att göra helhet av på 24 timmar..... Alla små 'rastar' utnyttjas.. Används... Fylls i.... Om man inte vill ta bort nåt - är det ända man kan göra att ändra sin attityd.... Sitt förhållningssätt.... Och förlåta sig själv hela tiden - när man känner att man inte räcker till.... Det är svårt!

Det hjälper mig att påminna min om att alla 'delar' i mitt liv - är frivilliga.. Jag skapar och väljer dom... Själv... Och att jag faktiskt gillar att ha mycket att göra......



Hoppas vi ses i Kil...

Massor av kram till dig härliga du!



2011-09-15 @ 06:53:04
URL: http://sharonelhanati.blogspot.com
Postat av: Anna Gewalt

Är Häxa den hund du vill ha? Är hon den hund som du känner att du kan komma dit du vill med?

Är du säker på att ditt slit i både skog och på plan kommer att ta er dit du vill?



Då ser jag inga hinder att hunden kan "vila" ett tag, ett år, bara den får det den behöver.



Tänk alla hundar som blir skadade och kovalecenta, de vilar under längre tider för att sedan komma tillbaka till tävlingsplan utan problem.

Winka har vilat i nästan 1 år utan större problem. Nu är hon 2½ och vi är uppflyttade till högreklass spår. Med familj och eget företag så har jag också varit tvungen att välja bort gruppträning allt för ofta för att det tar för mycket tid.

Ungen har jag med mig på cykeln när jag motionerar Winka. Vi är många som pusslar och står i för att kunna ha kvar detta intresse.



Vad jag vill säga med detta inlägg är att Häxa är ung och du har tiden framför er.

Om hon är den hund du trivs med så satsa på EN gren och låt allt ta den tid det tar!



Kram Anna

2011-09-18 @ 20:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0